Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes GLC: hvězdná X4 dorazí v roce 2016, na platformě nového Céčka
30.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Konkurence pro BMW X4 bude stylovější a tedy dražší verzí druhé generace GLK. Pod kapotu dostane čtyřválce a šestiválce, možný je i pohon zadních kol.
V automobilovém průmyslu rozhodně neplatí, že když dva dělají totéž, nemusí být výsledek identický. Právě naopak, s čím přijde jedna značka, s tím zákonitě musí dorazit i ta druhá. Případně pak třetí či čtvrtá. Asi se proto nikdo nebude divit tomu, že když BMW ohlásilo příchod modelu X4, který bude stylovějším sourozencem SUV X3, začala se rozhýbávat ozubená soukolí také v Ingolstadtu a Stuttgartu. Expanzi Audi jsme přitom zmínili nedávno, dnes si tak posvítíme na třícípou hvězdu.
Ta by s modelem GLC měla dorazit někdy na počátku roku 2016, přičemž do prodeje by stylovější bratříček druhé generace GLK měl dorazit až na podzim jakožto vůz modelového roku 2017. Oba vozy mají stanout na platformě, jež podepírá také novou třídu C, očekávat tak můžeme relativně nízkou hmotnost. O její rozhýbání by se přitom měly starat čtyřválcové a šestiválcové motory, jež budou svůj výkon posílat na všechna čtyři kola skrze devítistupňový automat.
O manuálu se zdroje prozatím nezmiňují, ve hře je ale prý pohon zadních kol. To je vlastně logický krok, neboť právě tato verze by modelové řadě nadělila nízké emise. Zároveň by pak sloužila i jako základní model, ačkoliv o nízké ceně si můžeme nechat zdát. S mnohem líbivější vizáží má totiž dorazit také navýšení cenovky až někam nad hranici 40 000 USD (cca 800 000 Kč). Dá se ale předpokládat, že zájemcům to vadit nebude, neboť stylové crossovery jsou aktuálně v kurzu.






Mercedes-Benz GLC bude příbuzný s druhou generací GLK (na snímcích), která dorazí o rok dříve
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva