Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes GL 400: nová verze přiváží 333 koní a nižší papírovou spotřebu
6.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mohutné SUV dostalo třílitr V6, se kterým zvládne sprint na stovku za 6,7 s. Spotřeba má činit jen 9,2 l/100 km, cena pak zřejmě nepřekročí 2 miliony Kč.
Německá automobilka s třícípou hvězdou rozhodně nedostatkem pohonných jednotek netrpí. Ve svém portfoliu nabízí dvanáctiválce, osmiválce, šestiválce i čtyřválce, a pokud je třeba nízkých emisí CO2, pak bez skrupulí sáhne do skladů Renaultu. Pokud však patříte mezi fanoušky třídy GL, možná jste zaznamenali jednu anomálii. I přes výše zmíněný výčet si totiž tento model můžete objednat pouze se třemi agregáty. V případě dieselu máte k dispozici motor V6, milovníci benzinu ovšem mohou sáhnout pouze po vé-osmičkách.
S touto nabídkou jsou samozřejmě šance třídy GL v některých státech Evropské unie, v nichž emise CO2 hrají absolutní prim, prakticky mizivé. A proto Mercedes-Benz uvádí na trh model GL 400, který pod kapotou hostí nový dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválec. Ten z třílitrového objemu doluje 333 koní, s nimiž vůz zvládne při cestě za nejvyšší rychlostí 240 km/h akcelerovat z klidu na stovku za 6,7 sekundy. Spíše než na jízdní dynamiku však chce tato verze lákat právě na emise a spotřebu.
V případě žíznivosti tedy můžete počítat s 9,2litrovým průměrem, což by při lehké noze na plynu mohla být i reálná záležitost. Emise CO2 ve výši 215 gramů na kilometr však i nadále znamenají v mnoha zemích značné státní penále. Do hry by ovšem mohla vstoupit také cena, která byla pro německý trh stanovena na 76 160 Eur (cca 2 094 400 Kč). Jde tedy o poznání lepší nabídku než v případě GL 500, jež u našich sousedů startuje na sumě 95 973 Eur (2,64 milionu korun).
Pro český trh pak prozatím cenová politika ještě stanovena nebyla, s ohledem na levnější ceny uvedeného Mercedesu GL 500 se však dá očekávat, že GL 400 bude startovat pod dvěma miliony korun.
Do Mercedesu GL se nově nastěhoval třílitrový šestiválec, který na všechna čtyři kola posílá 333 koní
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
včera - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025 - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nejnovější články
- Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá
včera - Pokus Hertzu nakopnout půjčování elektromobilů vzácnými Fordy totálně selhal, po roce a půl je skoro nejeté nesvede ani prodat
včera - Nová Dacia Sandero zůstane sama sebou. Nepřijde o spalovací motory a nezmění typ karoserie, prozradil šéfdesignér
včera - Porsche nafouklo nabídku elektrických modelů o 100 %, jejich celkové prodeje ale o 4 % klesly, je to další fiasko
včera - Kdysi jedno z nejošklivějších aut vyráží sebrat zákazníky Škodě Kodiaq jako krasavec. S jeho cenami to může mít snadné
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva