Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes G 63 AMG 6x6 končí, nezájmem zákazníků to není
18.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výkonné šestikolky se prodalo přes 100 kusů, více, než třícípá hvězda očekávala. Druhý nejdražší model v nabídce přesto končí, má zůstat exkluzivní.
Včera jsme si mohli na první oficiální fotce prohlédnout novou verzi Mercedesu třídy G. Ta vychází z provedení 6x6, ovšem výkon osmiválcového motoru přenáší „pouze“ na čtyři kola. My ji přitom označili za verzi pro chudé, neboť se dá předpokládat, že astronomická cena, za kterou je k mání šestikolka, nepoklesne jen úměrně k odchodu jedné nápravy, ale o poznání větší měrou. To ovšem neznamená, že by si model 4x4^2 mohl pořídit každý druhý bezdomovec, neboť třícípá hvězda si dozajista opětovně řekne o několik milionů korun.
Příchod nového provedení je zároveň jedním z důvodů, proč Mercedes-Benz utne výrobu verze 6x6. Té se prodalo více než 100 exemplářů, což je mnohem větší počet, než s jakým německá automobilka původně počítala. Ukončení produkce tak zároveň umocní exkluzivitu vozu, jehož 544 koní zvládalo i přes hmotnost 3 850 kilogramů sprint z klidu na stovku za 6 sekund a maximálně se rozjelo na elektronicky omezených 160 km/h. Na druhou stranu si však při této činnosti řeklo o nějakých 50 litrů na sto kilometrů.
Nová verze by samozřejmě měla být úspornější, je však otázkou, zda bude také rychlejší. Označena je totiž jako G 500, což naznačuje menší potenciál pod kapotou. Mercedes sice nespecifikoval, zda se o pohon bude opětovně starat 5,5litrový osmiválec twin-turbo či modernější 4,7litrová pohonná jednotka plnící emisní normy Euro 6, nicméně dodal, že výkon bude dosahovat 422 koní.
Odpověď na danou záhadu najdeme v článku z loňského roku, kdy byl nafocen zelený exemplář, o němž se vyjadřoval i šéf divize z Affalterbachu Tobias Moers. Dá se tedy předpokládat, že novinka G 500 je základem budoucí verze AMG, která dostane do vínku 544 koní jako šestikolka. U takového modelu tedy můžeme s rychlejším sprintem počítat, zatímco verze pro „chudé” bude díky slabšímu osmiválci pomalejší...

























































Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 byl druhým nejdražším modelem třícípé hvězdy, přesto se nakonec prodalo přes 100 kusů. Nyní ovšem výroba v zájmu exkluzivity končí
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins