Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes G 63 AMG 6x6: civilní provedení přistiženo, asi jako další specialita pro Araby
19.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První šestikolka Mercedesu od roku 1941 nabídne vysoký výkon, luxusní interiér a schopnost prodrat se všemi pouštními dunami světa.
Úspěch Mercedesu G 65 AMG německou značku přesvědčil, že bohatým šejkům je možné prodat cokoliv, pokud to na sobě nese podpis ladičské firmy z Affalterbachu a patřičně potentní pohonnou jednotku, jejíž spotřeba činí jeden ropný vrt za den. Není proto divu, že do arabského světa aktuálně zamířila civilní verze třínápravového Mercedesu třídy G. Vůz sám o sobě není vyloženě nový, zatím jsme jej ale mohli vidět je jako armádní speciál. Civilní provedení má navíc na rozdíl od australské a švédské armády, jejichž modely pohání třílitrový diesel, pod kapotou 5,5litrový benzinový motor V8 o výkonu 544 koní a točivém momentu 760 Nm.
Na trhání asfaltu při závodech ve sprintu ovšem tento Mercedes-Benz zrozen rozhodně nebyl. A to ani přes přítomnost sedmistupňového automatu AMG, se kterým standardní G 63 zvládá zrychlení z klidu na stovku za 5,4 sekundy a nejvyšší rychlost 210 km/h. Oproti modelu se dvěma nápravami totiž výrazně narostla hmotnost. A kola Hutchinson s off-roadovými pneumatikami raději milují zábavu v pouštních dunách než na zpevněném asfaltu.
V terénu by ovšem vůbec první civilní šestikolka Mercedesu vyrobená od roku 1941 měla zazářit. A to nejen kvůli pohonu všech náprav, ale také s ohledem na zakázkové tlumiče Öhlins nebo monitor tlaku v pneumatikách. Cestující uvnitř se přitom budou cítit jako v bavlnce, o což se postará kožené čalounění, karbonové obklady nebo multimediální systém. O další podrobnosti se s námi snad brzy podělí sám Mercedes.
Civilní verze šestikolového Mercedesu G63 AMG je zřejmě specialitou pro pár zákazníků v arabských zemích
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus