Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes G 500 4x4^2: G63 AMG 6x6 pro chudší se ukázalo na první fotce
17.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nová verze třídy G vychází z třínápravového monstra od AMG. Pod jeho kapotou se však nachází slabší osmiválec, který bude také podstatně levnější.
V listopadu se objevily první špionážní snímky Mercedesu G 63 AMG 6x6, které naznačovaly minimálně ztrátu jedné nápravy. Spolu s tím se začalo spekulovat, že tedy ve Stuttgartu zjevně připravují levnější, lehčí a tedy i podstatně obratnější variantu téhož monstra s technikou z Affalterbachu - konkrétně s dvakrát přeplňovaným 5,5litrovým osmiválcem naladěným na výkon 544 koní a maximální točivý moment 760 Nm.
Nyní se ale ukazuje, že nepůjde (alespoň z počátku) o dílo divize AMG, jelikož první oficiální fotografie ukazuje vůz bez maskování ve specifikaci G 500 s dodatkem 4x4 na druhou. Snad omluvíte náš ne zcela správný styl nadpisu a přejdete s námi k podrobnostem. Sériová verze dostává opravdu jen dvojici náprav, ale zároveň si ponechává pořádné „papuče“. Konktrétně se v této souvislosti totiž bavíme o dvaadvacetipalcových kolech s off-roadovým obutím 325/55, které jsou celkem nezpochybnitelnou výstrojí do terénu.
Kromě této specialitky se novinka připravená pro Ženevu pyšní také výrazným žlutozeleným lakem zvýšené karoserie oslazené několika prvky z karbonových vláken. Pod kapotou se už podle názvu G 500 usadil osmiválec, avšak zde má namísto 387 koní (285 kW) výkon 422 koní (310 kW). Je tedy otázkou, zda se jedná nadále o 5,5litrový agregát či novější dvakrát přeplňovanou a jinak naladěnou jednotku 4,7 l známou z modelu S 500 Coupe, která na rozdíl od první zmíněné splňuje Euro 6. Verze AMG, která je dostupná zatím s pohonem 6x6 a zcela běžnými Géčky, zřejmě dorazí později.
Mercedes zatím o dalších detailech mlčí, a tak se můžeme jen dohadovat o tom, co všechno si tohle monstrózní Géčko 4x4 připraví. Zatím se o něm hovoří jako o výstavním speciálu, ale ještě v letošním roce se prý pravděpodobně dočká montážní linky, z níž by mělo sjet limitované množství kusů pro zákazníky. Musíme přitom vzít v potaz, že verzi 6x6 ostatně vyrábí trojcípá hvězda v počtu 20 až 30 exemplářů ročně a za každý si účtuje 451 tisíc Euro (v přepočtu téměř 12,5 milionu korun). Novinka však bude rozhodně levnější a nadšenci pro pro terénní hrátky zřejmě vyhledávanější.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Mercedes G 500 4x4^2 se ukáže v Ženevě na 22palcových kolech s terénním obutím, které bude trápit 422 koňmi pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 26 minutami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus