Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes dvanáctiválce neodepisuje, jejich výrobu ale svěří čistě AMG
23.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle McLarenu patří motory V12 do muzea, Mercedes-Benz má ale zcela opačný názor. Sám je však vyrábět nebude, vše přenechává na AMG.
V posledních letech zesílil tlak Evropské unie na co nejnižší emisní stopu automobilů natolik, že prakticky veškeré značky sáhly po downsizingu. Proto dnes není problém zavadit o motory se dvěma válci a objemem menším, než jaký nabízí plastová láhev Coca-Coly v nádražním automatu. A to je pouze začátek. McLaren nedávno vydal prohlášení, podle kterého dvanáctiválce patří do muzea. Budoucnost přitom podle výkonného ředitele firmy Antony Sheriffa nemusí být vyhrazena jen osmiválcům, šestiválce totiž nabízejí ještě nižší hmotnost a spotřebu.
A když se k nim přidá třeba pět turbodmychadel, výkon motorů V12 bude snadno dorovnán. Tato nepříliš záživná budoucnost je ale poměrně vzdálená. A to především díky značkám jako je Mercedes-Benz. I když firma s třícípou hvězdou ve znaku sama nehodlá dvanáctiválcové jednotky vyrábět, neboť nabídka takto poháněných modelů není příliš košatá, úplně zbavit se jich nehodlá.
Výrobu a vývoj místo toho Mercedes přesune na AMG. Což je vcelku logické, neboť sportovní oddělení z Affalterbachu vyrábí hned čtyři modely s motorem V12. A kromě toho ještě dodává agregáty do Itálie, kde končí před zadní nápravou supersportu Pagani Huayra.
Nebylo by tedy překvapením, kdyby AMG v brzké době ohlásilo nějakou novou akvizici s obdobnou malou firmičkou. Ostatně, Ferrari či Lamborghini asi k obdobné spolupráci s nikým nepřikročí. A pak nám už kromě Mercedesu zbývá akorát BMW a VW Group (Audi a Bentley). A samozřejmě McLarenem zmiňované muzeum.






AMG v současné době vyrábí více modelů vybavených motorem V12 než samotný Mercedes-Benz. Je proto logické, že budoucí vývoj a produkci bude značka s třícípou hvězdou směřovat právě do Affalterbachu
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 5 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 8 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 10 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11