Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes-Benz B E-Cell Plus: hybridní megamix
19.9.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Mercedes ve Frankfurtu představil i koncept třídy B vybaveného zajímavým spojením elektrického a spalovacího motoru. Je tak trochu elektromobilem i plug-in hybridem.
Mercedes-Benz se ve svém vývoji technologií pro bezbenzínovou budoucnost soustředí na vodík spalující palivové články. Protože si ale uvědomuje, že jejich aplikace je stále spíše z oblasti vědeckofantastických filmů, pracuje i na využití poněkud přízemnějších technologií. Jeho nový koncept představovaný mezi dalšími novinkami na stále probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu je tím nejlogičtějším mixem současně dostupných a reálně použitelných ingrediencí.
Jedná se hybridní vůz spojující dohromady relativně malou Li-ion baterii, elektrický motor, malý spalovací motor, generátor a chytrou převodovku. O pohon předních kol se primárně stará elektrický motor o trvalém výkonu 70 kW (špičkově až 100 kW). Tomu v závislosti na jízdním stylu vypomáhá v sériovém nebo paralelním zapojení benzínový motor o výkonu 50 kW. Při rychlostech do 60 km/h je z prvu využíván čistě elektrický pohon, kapacita baterie by měl vystačit na ujetí 100 km. Až po jejím vyčerpání se do hry zapojí v ekonomickém režimu běžící spalovací motor, který ve spojení s generátorem zajistí dostatek energie pro další jízdu. Při jízdách vyšší rychlostí pracují oba motory paralelně, elektromotor přitom čerpá energii z baterie. Mercedes neuvedl příliš detailů, ale lze předpokládat, že hlavní zátěž v tu chvíli ponese spalovací motor a elektromotor bude vypomáhat jen při potřebě zrychlení.
Celkově má E-Cell plus kombinovaný dojezd až 600 km, baterii přitom lze, samozřejmě ve zrychleném životnosti ne zrovna přispívajícím režimu, dobít z normální domovní zásuvky za jednu hodinu. Současně výrobce tvrdí, že v jakémkoliv režimu pohonu dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za cca 11 sekund a maximální rychlosti 150 km. Ve všem ostatním se jedná o zcela standardní Mercedes třídy B.
Z mého pohledu, odhlédneme-li od komplikovanosti řešení, zvýšené hmotnosti a s velkou pravděpodobností i zvýšené výrobní ceny, představuje tento koncept v reálném provozu nejpoužitelnější mix hybridních technologií. Přesto si nejsem jist, že je odpovědí na otázku automobilismu blízké budoucnosti.
Mercedes-Benz B E-Cell Plus
Hybridní Béčko články živé ve Frankfurtu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 4 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 5 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 7 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 8 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch