Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes-AMG GT se ukázal v Affalterbachu, nová upoutávka budí rozpaky (foto)
10.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dejte dohromady čtyři ocelové tyče a 11 panelů z oranžového plastu, a máte chystaný sporťák. Bohužel z některých úhlů není patrné, oč vlastně jde.
Existuje mnoho způsobů, jak avizovat příchod nového modelu. Do světa můžete poslat jeho ilustrace, obrys siluety, zatmavenou fotku přídě či snímek odkrývající jen část věcí budoucích, třeba světlomet. Případně lze takovou novinku prezentovat jako prototyp potažený ochrannou kamufláží a namísto vzhledu odhalit třeba specifikace pohonné jednotky. Co ale dělat, když jste všechny tyto možnosti vyčerpali? To nám ukazuje divize AMG přímo v Affalterbachu.
Sportovní oddělení Mercedesu totiž ve svém showroomu vystavilo skulpturu chystaného sporťáku AMG GT. Ta je složena ze čtyř ocelových tyčí, jež drží jedenáct panelů vyrobených velmi pravděpodobně z plexiskla či jemu podobného oranžového plastu. Vše dohromady formuje výše zmíněnou siluetu, ovšem způsobem, který bychom mohli nazvat minimálně nešťastným. Kupříkladu při pohledu zepředu totiž nemáte nejmenší tušení, co tím Němci chtějí říci.
Ani pohled z boku ovšem nenaznačuje, že před sebou máme „nejkrásnější Mercedes všech dob“, jak chystanou novinku nazval šéfdesignér třícípé hvězdy Gorden Wagener. Bude tak dost možná lepší, když v Affalterbachu podobné propagace zanechají a místo toho začnou šponovat napětí až do pařížské premiéry.
V tomto směru by přitom AMG dozajista udeřilo hřebíček na hlavičku, neboť kupříkladu naše očekávání již nemůže být vyšší. Novinka by totiž zpočátku měla dorazit ve verzi GT-S, která pod kapotou nabídne čtyřlitrový osmiválec o výkonu 510 koní. Díky tomu sprint na stovku zabere jen 3,9 s, zatímco maximálka činí 312 km/h. Posléze by ovšem automobilka měla vypustit do světa také méně výkonnou verzi GT, jež počítá se stejným pohonným ústrojím, ovšem naladěným na 462 koní. Takový model by přitom měl dostat elektronickou verzi diferenciálu, zatímco vrcholné provedení v tomto směru spoléhá na mechanický samosvor.




Parafrází legendárního díla Vladislava Vančury bychom mohli říci, že tento způsob propagace zdá se nám býti poněkud nešťastným
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
První elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před hodinouLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 2 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 4 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 5 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB