Mercedes-AMG GT R: nejostřejší AMG řádí na Ringu. Vypadá krutě, zní smířlivěji (videa)

Vrcholná silniční varianta sporťáku je při řádění na Nordschleife k nepřehlédnutí. Výfuk ale 585 koní pod kapotou příliš hlasitě najevo nedává.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mercedes-AMG GT R: nejostřejší AMG řádí na Ringu. Vypadá krutě, zní smířlivěji (videa)

27.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes-AMG GT R: nejostřejší AMG řádí na Ringu. Vypadá krutě, zní smířlivěji (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vrcholná silniční varianta sporťáku je při řádění na Nordschleife k nepřehlédnutí. Výfuk ale 585 koní pod kapotou příliš hlasitě najevo nedává.

Nový Mercedes-AMG GT R je titulován jako „Bestie ze Zeleného pekla“. Právě v pohoří Eifel totiž probíhala značná část jeho vývoje, přičemž třícípá hvězda se daný fakt snažila odrazit také barvou karoserie, ve které byl prezentační kus vyveden. Jedovatě zelená v tomto ohledu více než splnila svůj účel, neboť prakticky neexistuje člověk, který by se nad snímky vozu nepozastavil. A dá se předpokládat, že v takové Paříži bude i díky laku GT R v obležení.

Nově si ovšem můžeme prohlédnout jeden z vývojových prototypů, který se pyšní mnohem nenápadnější černou. Upravená příď, inspirována původním závodním Gullwingem z 50. let minulého století, kvůli ní až tak nevyniká, zadní difuzor je ale nepřehlédnutelný i tak. A podobná slova lze říci o napevno uchyceném přítlačném křídle, které je nadále patrné z každého pohledu.

Trochu nás ovšem zaráží zvuk výfuku, který rozhodně není tak kurážný, jak bychom u vozu s výše zmiňovanou „bestiální“ reputací a 585 koňmi pod kapotou očekávali. Dalo by se sice předpokládat, že za tím může stát kupříkladu horší kvalita mikrofonu kamery, nicméně k dispozici máme hned dvě videa. A dvojí chyba záznamové techniky již není tak pravděpodobná.

Zdá se tedy, že při ladění výfukového ústrojí se Mercedes držel spíše zkrátka. To by přitažlivost verze GT R mohlo lehce snižovat, i když se i přesto dá předpokládat, že zájem publika bude obrovský. A pokud se vyplní zvěsti o omezené výrobě zahrnující pouze 2 000 exemplářů, pak nejspíše celá produkce zmizí rychleji než pára nad hrncem.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.