Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes-AMG GT nebude jednorázovka, nejméně dvě generace jsou prý jisté
8.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Fandové SLS AMG se možná divili, proč jejich oblíbence Mercedes pohřbil tak rychle. Stejný postup na rivala 911 aplikován nebude, GT se má vyvíjet.
Nové sportovní kupé Mercedes-AMG GT už konečně známe do posledního šroubku včetně celé palety jeho barev, úvodního vydání Edition 1 s karbonem a pevným zadním spoilerem, stejně tak nám trojcípá hvězda prozradila jeho ceny. Teď už se tedy bude čekat jen na jeho ultimativnější provedení Black Series a na vlasy cuchající verzi Roadster. Pro všechny stávající i budoucí varianty přitom platí, že hodlají nejen suplovat v nabídce předchozí SLS AMG, ale zároveň konkurovat populární devětsetjedenáctce od Porsche.
Když už jsme se otřeli o SLS, musíme k tomu přidat novou informaci, která vyšla z úst Tobiase Moerse, jenž je ředitelem divize AMG z Affalterbachu. Na rozdíl od raccčího předchůdce totiž novinka nebude mít tak jepičí život a v modelovém portfoliu údajně vydrží po několik generací. S tím také bude souviset uvádění dalších jeho derivátů, s nimiž se bude Mercedes pokoušet uchlácholit další a další zákazníky. Stávající dvojice verzí se tak stane pouze výchozím bodem probíhajícího vývoje produktu. Aktuální generace tak má na trhu vydržet sedm až osm let a poté dojde k výměně za modifikovaný stroj. Jako příklad uvádí rivala od Porsche, který se vyrábí již přes 51 let na čtyřech generacích platformy se stále stejnou koncepcí. A právě k ohrožení 911 bude potřeba ještě rozšířit nabídku AMG GT o další deriváty, avšak nikoliv hned na začátku, ale postupně a s rozmyslem.
Sám k tomu Moers dodává, že základní model s výkonem 340 kW (462 koní) je již potvrzen, stejně jako ultimativní Black Series, roadster a závodní GT3. Spekuluje se však také o použití pohonu všech kol, o variantě Targa a o silničním derivátu GT3, jistotou je pak i řada speciálních limitovaných edic kombinujících ingredience zmíněných kusů. Pokud tedy skutečně Mercedes udělá, jak říká, za pár let bychom tu mohli mít vedle sebe 911 Carrera 4 Cabriolet GTS a stejně vybavený Mercedes-AMG GT s ještě vyšším výkonem. Všechno je možné, avšak s pohonem 4x4 prý není na stávající platformě počítáno.
Předchozí SLS údajně nikdy nemělo být masovkou a jeho úkolem bylo pouze posílit image značky a zdvihnout prodeje levnějších modelů. Zároveň Moers nechce, aby AMG GT bylo stíhačkou 911, ale přiznává, že vstup do její kategorie je pro AMG výzva, ve které bude muset automobilka prokázat své schopnosti z důvodů velké rivality. Ostatně do těchto vod už se vydal lovit také Jaguar s modelem F-Type, dále se chystá „baby“ McLaren P13 a velkým konkurentem je také Audi s jeho R8.
Mercedes-AMG GT dostane příští generaci se stoprocentní jistotou, AMG se s ním snaží prokázat své schopnosti ve vysoce konkurenčním prostředí, a tak se nevyhne ani dalším odvozeným verzím
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch