Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes AMG GT 2015: do prodeje jen s osmiválcem, verze V6 nebude
24.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka naznačuje, že snížit spotřebu dokáže i při zachování motoru V8. Ten navíc dodá v několika úrovních naladění.
Třícípá hvězda nám soustavně dokazuje, že se jako jediný německý prémiový výrobce nehodlá stát jen vazalem Evropské unie a skákat, jak si Brusel pískne. Do svých vrcholných modelů totiž odmítá vložit tříválcové motory, což takovému BMW problém nedělá. Mercedes-Benz naopak podporuje existenci dvanáctiválců, které můžeme najít třeba v modelech S 600 nebo S 65 AMG. A pokud už náhodou svolí k downsizingu, tak jen v rámci objemu pohonných jednotek. Počet válců však již zůstává zachován.
Díky této filozofii se tak pod kapotou chystaného Mercedesu AMG GT dočkáme jen osmiválcových motorů, a to navzdory dohadům, které nástupci SLS přisuzovaly o dva válce méně. „Stále existuje mnoho možností, jak učinit motory V8 efektivnějšími. Proto šestiválcová verze modelu AMG GT nedorazí,“ ujišťuje fanoušky divize z Affalterbachu její šéf Tobias Moers.
Neznamená to ovšem, že bychom se pod kapotou rivala pro Porsche 911 měli dočkat jen jediného hnacího ústrojí. Daný osmiválec by totiž měl vzniknout hned v několika provedeních, přičemž kromě základu nebude chybět ani vrcholný model Black Series. Výkon je ovšem aktuálně neznámý, jistotou je ve všech případech pouze přeplňování.
Bližší informace bychom se mohli dozvědět v průběhu léta, kdy by Mercedes-Benz AMG GT měl mít krátce před výstavní premiérou. Ta by totiž měla proběhnout na autosalonu v Paříži. Do prodeje pak vůz dorazí na počátku příštího roku, přičemž ceny se mají pohybovat okolo 100 000 Eur (cca 2,75 milionu korun).






Mercedes-Benz AMG GT odolá moderním trendům. Sníží sice objem motoru, osm válců si ovšem ponechá
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 6 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 8 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 9 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 11 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva