Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes Aesthetics S: předzvěst nové třídy S v uměleckých křivkách
5.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mercedes-Benz místo konceptu představujícího příští třídu S představí v Paříži další hru světel a stínů zformovanou do jakési aerodynamické sochy.
V liniích napodobujících proudění plynů nebo kapalin se vzhlédlo hodně designérů a automobilek. Našli byste je na koncepčních studiích případně sériových vozech značek Mazda, Hyundai nebo Infiniti. Patří k nim poslední dobou také německý koncern Daimler, který má ve zvyku kromě zdůraznění spojitosti s hydro a aerodynamikou přetavovat své názory na automobilovou estetiku do různých futuristicky působících soch.
Ta zatím poslední nazvaná Aesthetics S navazuje na předchozí Aesthetics No. 1, 2 a Aesthetics 125 a nemusíte být raketovým inženýrem, abyste pochopili, že Mercedes se nám snaží představit tvary připravované vlajkové lodi - třídy S. Pokud nedojde k úniku fotek, neuvidíme ji dříve než v příštím roce, nejstarší německá automobilka však chce přilákat pozornost už dnes.
Aby se vlk nenasytnosti fanoušků nažral a koza tajemství stylistického oddělení zůstala celá, finální auto v Paříži ještě neuvidíme. Místo něj nám bude naservírována další automobilová socha zvýrazňující nejdůležitější křivky karoserie. Už z několika špionážních videosnímků i fotografií zakamuflovaného vozu bylo vidět, že se nový Mercedes třídy S s kódovým označením W222 zbaví výrazných blatníků současné generace W221. Místo nich bude boky karoserie zdůrazňovat několik podélných prolisů.
Mercedes v oficiálním vyjádření zdůrazňuje, že design budoucí třídy S naváže na tradici svých předchůdců z několika předchozích dekád, jmenovitě modelů W189 z roku 1958, W108 (1965), W126 (1979) a konečně minulý W221, poprvé představený v roce 2005. „Mercedes třídy S dokázal vždycky zapůsobit svým nadčasovým designem a pokaždé určoval cestu vpřed,“ řekl ve svém projevu na adresu novinky hlavní návrhář Mercedesu Gorden Wagener. „Nová socha v tomto trendu pokračuje a je zde proto, aby vás uvedla do obrazu, jak bude vypadat příští Mercedes S,“ dodal.
Počítá se také s tím, že kromě designu se stane také nositelem nejmodernějších technologií značky a doslovně jejich výkladní skříní. Příští třída S proto bude postavená na nové platformě s pohonem zadních kol a modifikovanými čtyřprvkovými závěsy přední nápravy, které mají špičkově odfiltrovat síly působící na odpružení, brzdy nebo řízení.
Němečtí konstruktéři se budou chtít vytáhnout před svými kolegy z Mnichova a Ingolstadtu, a proto lze počítat s nasazením těch nejmodernějších technologií. Samozřejmostí má být připojení na internet, programovatelné přístroje, dynamicky řízená světla LED, head-up nebo v bezpečnostních pásech integrované airbagy. K novinkám má patřit systém PRE-SCAN, který bude pomocí kamer a laserových čidel prozkoumávat silnici před autem a podle kvality povrchu, rychlosti a zvoleného režimu bude nastavovat odpružení. Dosud nevídaným způsobem by měl být vůz schopen také automatické jízdy... Nejspíš toho bude mnohem, mnohem více, ale až v létě příštího roku. Paříž bude vyhrazena pouze k prezentaci umělecké stránky auta.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Boční partie vlajkové lodi budou nyní definované výraznými prolisy a nikoli masivními lemy blatníků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 11 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 8 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 10 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 11 hodinami - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva