Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes A25 AMG nabídne více než 340 koní a pohon 4x4
5.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Automobilka Mercedes-Benz se zatím válce hot hatchů zdaleka vyhýbala. S novou, dynamičtěji střiženou třídou A to ale chce změnit. A to pořádně.
Není žádným velkým tajemstvím, že Mercedes pracuje na ostrém provedení zatím nepředstavené, leč už odhalené nové třídy A. V minulosti bylo možné spatřit jeho prototypy v hávu nového Béčka, které někteří mylně považovali za prototyp modelu B25 AMG (ten podle Mercedesu vůbec vzniknout nemá), a tak vskutku nebylo větších pochyb o tom, že automobilka na tomto voze pracuje. Dosud ale panovaly nejasnosti nad tím, co vlastně Áčkové AMG nabídne za techniku.
Nyní už je jasněji i v tom. Několik zajímavých informací se totiž podařilo vypátrat britskému Autocaru skrze odnož Mercedesu jménem HPE (High Performance Engine). Ta má jinak na starosti vývoj závodních motorů třeba i pro Formuli 1, nyní dostala za úkol stvořit pro divizi AMG právě srdce ostrého Áčka. Zadání šéfa sportovní divize je přitom jasné: dostat pod kapotu hatchbacku více výkonu, než kterým disponuje Audi RS3 a jenž by měl být vlastní chystanému BMW M135i F21.
V útrobách vozu pojmenovaného A25 AMG by se tak měl objevit dvoulitrový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s vrtáním 83 mm, zdvihem 89 mm a stěnami válců o tloušťce 7 mm. S ohledem na výše zmíněné musí tento agregát dodat vozu více než 340 koní výkonu, neboť právě touto cifrou se chlubí RS3 od Audi. Tato porce by měla mířit na kola obou náprav, zřejmě bohužel výlučně přes automatickou převodovku. O dynamice je zatím předčasné spekulovat, pokud ale chce Mercedes alespoň papírově na vrchol, musí při akceleraci z místa pokořit metu 100 km/h za méně než 4,6 sekundy, což je cifra platná právě pro RS3.
Zajímavou informací jistě je i to, že agregát A25 AMG se má objevit i pod kapotou chystaného modelu CLC25 AMG, tedy chystaného kupé-sedanu střední třídy. Divize HPE se pak má vůbec začít více podílet na připravě techniky pro budoucí áemgéčka, což nakonec není až tak překvapivé - současný šéf AMG Ola Kallenius totiž dříve vedl právě HPE.
To je hudba poněkud vzdálenější budoucnosti, samotné A25 AMG bychom ale měli v celé jeho kráse spatřit ještě letos. Představit by se totiž mělo již v září na autosalonu v Paříži.
Nedávno přistižený nový Mercedes třídy A byl očividně vybaven i paketem AMG. Skutečně ostré provedení by tak nakonec nemuselo vypadat zásadně odlišně.
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Budoucnost je... Budoucnost je vždy neznámá, možná už je načase přestat ji určovat od zeleného stolu
1.1.2025 - Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
1.1.2025 - Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus