Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes a Renault-Nissan společně vyvinou nový motor 1,3 turbo, kupodivu čtyřválcový
1.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vedení koncernů Daimler a Renault-Nissan je zřejmě spokojené s dosavadním vývojem spolupráce. Firmy se dohodly na vývoji nových pohonných systémů.
Ve spěchu a poprasku kolem automobilových premiér pařížského autosalonu zůstala trochu stranou informace o nové dohodě formálně uzavřené na výstavě, která dále prohlubuje kooperaci mezi německým koncernem Daimler a mezinárodním konglomerátem Renault-Nissan. Obě společnosti se zavázaly spolupracovat při vývoji pohonných systémů, včetně maloobjemového benzínového motoru a automatické převodovky.
Malý agregát o objemu 1,3 litru dostane přímé vstřikování paliva, turbodmychadlo a jeho výkon se bude pohybovat v rozmezí od 120 do 150 koní. Čtyřválec se dostane pod kapoty modelů všech tří automobilek a cílem není nic jiného než snížit průměrné papírové emise. K projektu byla přizvaná také japonská dceřiná společnost Jatco, jeden z největších výrobců převodovek s plynule měnitelným převodem. Ta se má postarat o licenční produkci automatu Mercedesu spojeného se systémem stop-start a řazení bez přímé mechanické vazby. Výroba je naplánovaná v mexické pobočce firmy.
Jak svými podpisy stvrdili Dieter Zetsche, nejvyšší šéf Daimleru a Carlos Ghosn, prezident francouzko-japonského syndikátu, nové motory i převodovky se začnou montovat do vozů v roce 2016. „Tato dohoda a z ní vzešlé komponenty ukazují, jak široce a rychle se rozrůstá naše vzájemná pomoc, ze které budou hmatatelně profitovat naši zákazníci,“ řekl Carlos Ghosn. „Náš vztah se rozšiřuje organicky i logicky,“ dodal.
„Spolupráce letos dosáhla nového milníku, na silnici jsou první auta i motory vzniklé z našeho partnerství. Navíc všichni naši inženýři si udržují otevřenou mysl, při pohledu na všechny potenciální oblasti nové spolupráce,“ přisadil své na závěr také Dieter Zetsche, který tím mezi řádky nechal otevřená vrátka na další rozšiřování vzájemného sdílení zdrojů.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Lotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před hodinouRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 3 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 4 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 6 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:08 - řidičBOB
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB