Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes A 2012 živě: nejobletovanější novinka, právem? (první dojmy)
9.3.2012 | Ladislav Soukup | Přidat příspěvek
Král je mrtev, ať žije... král? Ať už to zní jako nejotřepanější klišé, jistý význam toto rčení u Mercedesu třídy A má.
Zemřel jako král svého segmentu, ve kterém vládl sám sobě. Teď, když je sendvičová platforma pryč a image auta zaléhajícího „na budku“ ve strachu před srážkou s losem vzdálenou minulostí, bude chtít Mercedes třídy A panovat a udělat z BMW řady 1, Audi A3 a Lexusu CT své poddané. Může se mu to podařit?
Pokud bychom míru příštího úspěchu posuzovali podle přízně publika na ženevském autosalonu, pak má nové Áčko vyhráno. Svůj debut si odbylo společně s premiérou Audi A3, zájem o něj byl ale výrazně vyšší. Třída A byla asi vůbec nejobletovanějším „normálním“ autem v Ženevě a ještě druhý den se pořád nacházela v permanentním obležení - nafotit snímky samotného auta bez davu kolem bylo skoro nemožné.
A-klasse nic společného s předchozími generacemi a vizuálně na mě i in natura velmi zapůsobila. Je nejen hezčí, ale i větší a použitelnější než její předchůdci a dokonce si troufám tvrdit, že kdo vysloveně neprahne po pohonu zadních kol a z toho vyplývajících předností, nemá důvod, proč by letošním březnu kupoval bavorskou jedničku. A ještě větší problémy by pro řadu 1 mohly nastat poté, co Mercedes nechá na své novince zapracovat oddělení AMG a dovolí jeho lidem vymyslet více než kola a rudé lízátko pod nárazníkem.
Ať už ale bude králem segmentu kompaktních hatchbacků kdokoli, z bitvy o nadvládu vzejde pouze jeden vítěz - zákazníci, kteří budou mít větší možnost volby. Kdo totiž dosud chtěl od Mercedesu kompaktní hatchback, nutně odcházel s prázdnou. Brzy nebude, tohle auto je opravdu „čistý” hatchback a zmařit jeho šance na úspěch by mohl snad jen znovu něco takového jako svého času onen virtuální los. Všechno „nejízdní” na nové generaci vypadá naživo přinejmenším zdařile.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012






















Chvíle, kdy nové áčko nebylo v obležení, byly skutečně velmi výjimečné. Fotili jsme jej vícekrát a stejně jsme jej nenašli alespoň trochu osamělé...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 3 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 8 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejnovější články
Ruský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 42 minutamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 2 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 3 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 4 hodinamiSbohem, třícípá hvězdo. Mercedes právě odpravil sám sebe novým CLA, je to nevzhledné, lacině působící 2,1tunové zklamání
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva