Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mechanik ukázal, jak si pohrál s renovací motoru 6,3 W12, na jeho titěrnou práci byste se vydrželi dívat hodiny
5.12.2024 | Petr Prokopec
Majitele jeho až mazlivá práce nevyšla levně, dnes už smutně odepsaný 6,3litrový agregát s neobvyklou koncepcí za to ale stojí. Nakonec k nezaplacení je už pohled na to, jak si s renovací motoru vyhrál.
Prakticky pokaždé, když se u zdviže nachomýtnu k nějakému modernímu vozu, říkám přítomným technikům: „Zlatá Mazda RX-8!“ Jakkoli má japonské čtyřdveřové kupé s rotačním motorem pověst nespolehlivého auta, po stránce oprav je to jiný příběh. Hlavně pod kapotou máte na vše dostatek místa, načež se můžete rozhodnout, zda Wankel vyndáte spodem či vrchem. Ani ve druhém případě pak nemusíte rozmontovat celou přední část, oproti první možnosti koneckonců na svém místě zůstává i převodovka či náprava.
Vedle toho motor W12 od Volkswagenu je pro techniky pomalu noční můrou, neboť jde o nadmíru složité pohonné ústrojí. A aby mohlo být v případě potřeby opraveno, je třeba odmontovat čelní nárazník, chladič a veškeré přepážky, jinak se k jednotce nedostanete. Ještě víc ovšem ve finále trpí majitelé, neboť pokud již najdou někoho, kdo je ochoten na jejich voze dělat, řekne si za svou práci o majlant. Pojem „práce jako na kostele“ totiž u W12 nabírá reálné podoby.
Nepříjemně překvapen musel být i majitel Audi A8 generace D4 osazeného tímto motorem, když si servis za opravdu jednotky řekl o 10 tisíc dolarů, tedy o necelý čtvrtmilion korun. To je dost vysoká suma už vzhledem k aktuální ceně zbytku auta, ostatně za ni můžete mít slušnou ojetinu schopnou ihned vyrazit do provozu. Je ale třeba si uvědomit, že servis opravou vozu strávil deset dní. Nicméně i kdyby šlo o deset hodin, nesmíme zapomínat, že se vždy platí i za léta praxe mechaniků, kteří ví, jak vzniklé problémy skutečně vyřešit, ne jen řešit.
V důsledku toho je ovšem oprava dvanáctiválce tím, co bychom nazvali automobilovým pornem. Přičemž je patrné, že technik skrývající se na Youtube za kanálem Mechanic Diary něco takového nedělá poprvé. Logicky tak nemusí sledovat každý šroubek, místo toho je patrné, že větší péči věnuje pouze choulostivějším věcem. Je navíc patrné, že na opravu nepoužívá díly, které by našel někde na vrakovišti, ale nové originální komponenty, stejně jako mnohé tovární vybavení.
Níže přiložené video si tedy rozhodně nenechte ujít. My jen dodáme, že důvodem opravy byly potíže s olejovým okruhem, což je ostatně při pohledu na některé písty jasně patrné. Vůz měl najeto zhruba 110 tisíc kilometrů, načež lze vlastně smeknout i klobouk před zákazníkem, že jej již neposlal ze skály, ale naopak investoval další peníze do jeho používání.
Dvanáctiválec v Audi A8 generace D4 měl 6,3litrový objem, ze kterého doloval rovných 500 koní. Jeho oprava umí být pastvou pro oči, jak můžete vidět níže. Foto: Audi
Zdroj: Mechanic Diary@YouTube
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii včera 12:07
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship včera 12:00
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
před 4 hodinami - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
před 6 hodinami (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
před 7 hodinami - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
před 9 hodinami - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva