Mechanik ukázal, jak si pohrál s renovací motoru 6,3 W12, na jeho titěrnou práci byste se vydrželi dívat hodiny

Majitele jeho až mazlivá práce nevyšla levně, dnes už smutně odepsaný 6,3litrový agregát s neobvyklou koncepcí za to ale stojí. Nakonec k nezaplacení je už pohled na to, jak si s renovací motoru vyhrál.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mechanik ukázal, jak si pohrál s renovací motoru 6,3 W12, na jeho titěrnou práci byste se vydrželi dívat hodiny

5.12.2024 | Petr Prokopec

Mechanik ukázal, jak si pohrál s renovací motoru 6,3 W12, na jeho titěrnou práci byste se vydrželi dívat hodiny

/

Foto: Audi

Majitele jeho až mazlivá práce nevyšla levně, dnes už smutně odepsaný 6,3litrový agregát s neobvyklou koncepcí za to ale stojí. Nakonec k nezaplacení je už pohled na to, jak si s renovací motoru vyhrál.

Prakticky pokaždé, když se u zdviže nachomýtnu k nějakému modernímu vozu, říkám přítomným technikům: „Zlatá Mazda RX-8!“ Jakkoli má japonské čtyřdveřové kupé s rotačním motorem pověst nespolehlivého auta, po stránce oprav je to jiný příběh. Hlavně pod kapotou máte na vše dostatek místa, načež se můžete rozhodnout, zda Wankel vyndáte spodem či vrchem. Ani ve druhém případě pak nemusíte rozmontovat celou přední část, oproti první možnosti koneckonců na svém místě zůstává i převodovka či náprava.

Vedle toho motor W12 od Volkswagenu je pro techniky pomalu noční můrou, neboť jde o nadmíru složité pohonné ústrojí. A aby mohlo být v případě potřeby opraveno, je třeba odmontovat čelní nárazník, chladič a veškeré přepážky, jinak se k jednotce nedostanete. Ještě víc ovšem ve finále trpí majitelé, neboť pokud již najdou někoho, kdo je ochoten na jejich voze dělat, řekne si za svou práci o majlant. Pojem „práce jako na kostele“ totiž u W12 nabírá reálné podoby.

Nepříjemně překvapen musel být i majitel Audi A8 generace D4 osazeného tímto motorem, když si servis za opravdu jednotky řekl o 10 tisíc dolarů, tedy o necelý čtvrtmilion korun. To je dost vysoká suma už vzhledem k aktuální ceně zbytku auta, ostatně za ni můžete mít slušnou ojetinu schopnou ihned vyrazit do provozu. Je ale třeba si uvědomit, že servis opravou vozu strávil deset dní. Nicméně i kdyby šlo o deset hodin, nesmíme zapomínat, že se vždy platí i za léta praxe mechaniků, kteří ví, jak vzniklé problémy skutečně vyřešit, ne jen řešit.

V důsledku toho je ovšem oprava dvanáctiválce tím, co bychom nazvali automobilovým pornem. Přičemž je patrné, že technik skrývající se na Youtube za kanálem Mechanic Diary něco takového nedělá poprvé. Logicky tak nemusí sledovat každý šroubek, místo toho je patrné, že větší péči věnuje pouze choulostivějším věcem. Je navíc patrné, že na opravu nepoužívá díly, které by našel někde na vrakovišti, ale nové originální komponenty, stejně jako mnohé tovární vybavení.

Níže přiložené video si tedy rozhodně nenechte ujít. My jen dodáme, že důvodem opravy byly potíže s olejovým okruhem, což je ostatně při pohledu na některé písty jasně patrné. Vůz měl najeto zhruba 110 tisíc kilometrů, načež lze vlastně smeknout i klobouk před zákazníkem, že jej již neposlal ze skály, ale naopak investoval další peníze do jeho používání.


Mechanik ukázal, jak si pohrál s renovací motoru 6,3 W12, na jeho titěrnou práci byste se vydrželi dívat hodiny - 1 - Audi W12 ilustracni foto 02
Dvanáctiválec v Audi A8 generace D4 měl 6,3litrový objem, ze kterého doloval rovných 500 koní. Jeho oprava umí být pastvou pro oči, jak můžete vidět níže. Foto: Audi

Zdroj: Mechanic Diary@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.