Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren P1 vs. Bugatti Veyron: letmý start čtyřkolce nepomohl (videa)
20.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
McLaren je slabší, ale lehčí, Veyron má zase pohon všech kol. Letmý start zde hraje do karet jen jednomu ze soutěžících. A výsledek je zajímavý.
Když se objevilo Bugatti Veyron, britský Top Gear ho postavil proti legendárnímu McLarenu F1 ve sprintu na jednu míli dlouhou trať. Revoluční britský stroj dlouho vedl a na čtvrtmíli by možná i vyhrál, protože je mnohem lehčí. Jenže na čtvrtmíli se nezávodilo, takže Veyron zvítězil díky svému nesrovnatelně vyššímu výkonu a lepší akceleraci ve vysokých rychlostech.
McLaren ovšem od té doby postavil další auto, které se s Veyronem může měřit, zatímco Bugatti o Chironu pořád jen trousí zkazky. McLaren P1, hybridní hypersport s kombinovaným výkonem 928 koní a 900 Nm, se postavil proti Bugatti Veyron, které má místo elektromotorů dvakrát víc válců a přes dvojnásobek objemu. A 1 001 koní a 1 250 Nm.
Veyron je čtyřkolka, P1 má pohon zadních kol. Ale také je o nějakých 450 kilogramů lehčí, podle toho, kolik váží piloti. Když se tedy tato dvě auta postavila proti sobě na půlmílovém sprintu s letmým startem, výsledek zase tak nepřekvapil - Veyron projel cílem druhý v rychlosti 277,13 km/h, P1 první v rychlosti 284,53 km/h.
Ovšem, pevný start by s množstvím prachu na asfaltu mohl znamenat zcela jiný výsledek. A proto nesuďme, dokud neuvidíme souboj na pořádně připravené čtvrtmílové trati s profesionálním měřením. Ideálně, kdyby se ukázala tisíci- i dvanáctisetkoňová verze Veyronu a McLareny F1 i P1. Můžeme si to přát na příští Vánoce, třeba i s Chironem do party...
Nižší hmotnost znamená vyšší rychlost, i když máte vůz o trochu slabší
Dobový souboj McLarenu F1 a Veyronu z Top Gearu si můžete pustit zde
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024 - Také Toyota ruší své plány s elektromobily. I když skoro žádné nenabízí, neprodává a nedala si žádné nesmyslné cíle
4.10.2024 - Světovým autem roku 2025 se poprvé může stát „Číňan”, novinky z Říše středu mají skoro polovinu nominací
4.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva