Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren P1 vs. Bugatti Veyron: letmý start čtyřkolce nepomohl (videa)
20.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
McLaren je slabší, ale lehčí, Veyron má zase pohon všech kol. Letmý start zde hraje do karet jen jednomu ze soutěžících. A výsledek je zajímavý.
Když se objevilo Bugatti Veyron, britský Top Gear ho postavil proti legendárnímu McLarenu F1 ve sprintu na jednu míli dlouhou trať. Revoluční britský stroj dlouho vedl a na čtvrtmíli by možná i vyhrál, protože je mnohem lehčí. Jenže na čtvrtmíli se nezávodilo, takže Veyron zvítězil díky svému nesrovnatelně vyššímu výkonu a lepší akceleraci ve vysokých rychlostech.
McLaren ovšem od té doby postavil další auto, které se s Veyronem může měřit, zatímco Bugatti o Chironu pořád jen trousí zkazky. McLaren P1, hybridní hypersport s kombinovaným výkonem 928 koní a 900 Nm, se postavil proti Bugatti Veyron, které má místo elektromotorů dvakrát víc válců a přes dvojnásobek objemu. A 1 001 koní a 1 250 Nm.
Veyron je čtyřkolka, P1 má pohon zadních kol. Ale také je o nějakých 450 kilogramů lehčí, podle toho, kolik váží piloti. Když se tedy tato dvě auta postavila proti sobě na půlmílovém sprintu s letmým startem, výsledek zase tak nepřekvapil - Veyron projel cílem druhý v rychlosti 277,13 km/h, P1 první v rychlosti 284,53 km/h.
Ovšem, pevný start by s množstvím prachu na asfaltu mohl znamenat zcela jiný výsledek. A proto nesuďme, dokud neuvidíme souboj na pořádně připravené čtvrtmílové trati s profesionálním měřením. Ideálně, kdyby se ukázala tisíci- i dvanáctisetkoňová verze Veyronu a McLareny F1 i P1. Můžeme si to přát na příští Vánoce, třeba i s Chironem do party...
Nižší hmotnost znamená vyšší rychlost, i když máte vůz o trochu slabší
Dobový souboj McLarenu F1 a Veyronu z Top Gearu si můžete pustit zde
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva