Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren P1 ve sprintu do 330 km/h: Nissan GT-R Litchfield překoná jen o fous (videa)
13.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britští nadšenci o víkendu testovali nejvyšší rychlosti svých strojů. O překvapení nebyla nouze, ani v případě italských plnokrevníků.
Velká Británie je již pěkně dlouho považována za kolébku motorismu. Pro automobilky se sportovními modely se proto jedná o jeden z nejdůležitějších trhů planety, tamní nadšenci totiž nakupují výkonné vozy s vervou, jíž by zbytek světa mohl závidět. Ojedinělé díky tomu nejsou ani různé autokluby, které ve svých řadách majitele exkluzivních supersportů sdružují. Jedním z nejznámějších je Auto Vivendi, který o víkendu uspořádal další ze svých akcí Vmax Hypermax.
Jak vám již napoví samotný název, jedná se především o dosažení nejvyšší možné rychlosti. Z toho důvodu se akce odehrála na testovací dráze Bruntingthorpe Proving Ground, jejíž součástí je i 3,2 kilometru dlouhá rovinka. Na té je dosavadním králem upravené Porsche 9ff GT9, které se zde rozjelo na 357 km/h. O tomto modelu ale dnes nebude řeč, stejně jako nebudeme svědky deklasování rekordu.
I tak jsou ale následující dvě videa z víkendového setkání zajímavá. Na prvním si to totiž spolu rozdají McLaren P1 a Nissan GT-R. Tedy po cenové stránce vskutku rozdílná auta (i když u japonského stroje nelze počítat se základní sumou, neboť je upraven firmou Litchfield). Vítězem je hybridní stroj, který pokoří metu 330 km/h, až tak ovšem svému soupeři, jež pod kapotou hostí 850 koní, neujede.
Druhý snímek je pak také zajímavý. Vedle sebe se totiž postaví Ferrari 458 Spider a 458 Speciale. Tedy modely, kde ve prospěch druhého hovoří snad každý komponent. Konec dráhy ale jako první vidí kabriolet, který výkonnější kupé deklasoval rozdílem několika tříd. Dá se ale počítat s tím, že „na vině“ je schopnost, respektive neschopnost řidičů, než fakt, že by Spider měl pod kapotou o pár koní navíc.
Zdroj: Shmee150
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch