Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren P1: sériová verze odhalena únikem patentových snímků?
25.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za 48 hodin se odhalí koncept McLarenu P1, nástupce bývalého nejrychlejšího vozu planety. Jak ale bude vypadat jeho sériová podoba?
Modelky na pařížském autosalonu se již chvějí nedočkavostí, aby mohly sejmout plachtu z dlouho očekávaného konceptu McLaren P1. Nás ovšem mnohem více začala zajímat produkční verze, k jejíž podobě nás přivádějí snímky uniklé z patentového úřadu. Ačkoliv totiž základní silueta vypadá stejně, detaily se budou měnit. A budou možná zběsilejší, než si příznivci značky vysnili.
Patrné je to zejména z bočního pohledu, kdy čelní karbonový spoiler a zadní difuzor z téhož materiálu výrazně přesahují délku vozu. V „akci“ se ukázalo také zadní výsuvné křídlo, jehož rozměry naznačují cosi nejen o fenomenálním přítlaku, ale rovněž o dvojím využití - stejně jako v případě modelu MP4-12C totiž bude fungovat také jako aerodynamická brzda.
Ta bude stoprocentně zapotřebí, neboť v rámci nejvyšší rychlosti se McLaren P1 dostane na dostřel magické čtyřstovce. Podle všeho by ji ale neměl překročit, neboť prioritou britské značky bylo chování na jakémkoliv závodním okruhu a ne tempo, jehož můžete dosáhnout na Nardu nebo testovací dráze Ehra-Lessien.
Výkon, ať již poladěného 3,8litrového motoru V8 nebo systému KERS, ovšem i nadále zůstává tajemstvím. Za nějakých 48 hodin by ovšem měla být naše zvědavost ukojena. Co myslíte, trumfne produkční verze odhadovanou sílu 960 koní?




Snímky uniklé z patentového úřadu naznačují, že sériová podoba McLarenu P1 se od konceptu bude trochu lišit. Prohlédnout si také můžeme nové výsuvné zadní křídlo
V této koncepční formě se McLaren P1 představí na autosalonu v Paříži. Sériové výroby se ale zřejmě dočká jen dvoubarevná oranžovo-černá kamufláž
Zdroj: Automobile Magazine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před hodinou„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva