Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren P1 prý zvládl Nordschleife za 6 minut 30 sekund a něco
20.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle nejmenovaného zaměstnance britské značky přišlo Porsche 918 Spyder o svůj primát, a to rozdílem minimálně jedné třídy.
Čas McLarenu P1 ze Severní smyčky Nürburgringu byl jednou z nejdiskutovanějších záležitostí závěru loňského roku. Britská značka totiž nezveřejnila nic konkrétního, jen naznačila, že její hybridní model měl deklasovat německou konkurenci v podobě Porsche 918 Spyder, přičemž to se Zeleným peklem prohnalo za 6 minut a 57 sekund. Jako první sériový, silniční automobil (ne, Radical SR8 do této kategorie opravdu nepočítáme) tak pokořilo sedmiminutovou bariéru. McLarenu se ale prý povedlo tento čas ještě vylepšit.
Otázkou ovšem je, o kolik. Podle našich odhadů se mělo jednat o přibližně 6 minut a 54 sekund, v zahraničí se spekulovalo dokonce o času 6:47. I ten by však znamenal jízdu pomalu se zataženou ruční brzdou. Jak se totiž nechal slyšet jeden ze zaměstnanců McLarenu, skutečnost byla podstatně rychlejší, neboť necelých jednadvacet kilometrů zvládl hybridní supersport za „šest minut, třicet sekund něco“.
Nic samozřejmě není oficiální, o pravdu by ale jít mohlo. Pokud si totiž vzpomenete na květen loňského roku, pak vám dozajista vytanou na mysli také zkazky o čase 6 minut a 33 sekund, za který měl model P1 Severní smyčku Nürburgringu objet podle jeho tvůrců. Čas jsme tehdy považovali za ne příliš reálný, nové zvěsti by ale mohly nasvědčovat, že McLaren svého cíle dosáhl. A znovu by tak přepsal historii, jako to svého času učinil s nejvyšší rychlostí modelu F1...
McLaren k „skororekordní” tiskové zprávě připojil i pár fotek, většinu z nich ale uvidíte i na samotném videu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva