Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren P1: produkční verze opakovaně přistižena, vizuální změny budou minimální
18.11.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Choutky na představení sériové verze moderní interpretace McLarenu P1 Brity zjevně nepřešly. Svědčí o tom řada špionážních fotek jejího prototypu.
Koncept McLarenu P1 byl bezesporu jednou z nejvýznamnějších novinek letošního pařížského autosalonu. Zvládl okouzlit svým vzhledem, vedle svého dvacet let starého předchůdce ale po technické stránce poněkud pokulhává. Je tedy ještě otázkou, co všechno Britové s vozem provedou a jaká nakonec bude mít technické parametry, pokud se ale opře pouze o motor 3,8 V8 turbo doplněný elektromotory a vážit bude více než kdysi F1, těžko bude takovým průlomem, jakým byl svého času jeho starší bratr.
O technice novinky můžeme nadále jen spekulovat, o podobě jejího sériového provedení ale víme o hodně více. Velmi pravděpodobně ji známe celou díky předchozímu úniku patentových snímků, kdyby ale realita byla náhodou jiná, vodítkem nám mohou být i snímky kamuflovaných prototypů.
Tyto byly pořízeny v britském Norfolku, v jehož rurálních kulisách působí P1 jako zjev z jiné planety. Fotografie na každý pád potvrzují, že sériový vůz ve srovnání s prototypem po vzhledové stránce úplně jiným směrem nezamíří a lišit se bude spíše drobnostmi. Jiná jsou vcelku pochopitelně zrcátka, přibyly stěrače a podobné drobnosti, liší se i světla. V jejich případě ale nemusí jít o konečnou podobu, však na voze mohou být jen kvůli umožnění jeho pohybu po běžných silnicích.
Známé technické parametry už jsme probrali horem dolem a ty neznámé odhalí až představení sériové verze. Ta by měla být hotova už během následujícího roku a buď se ukáže na podzim 2013 na autosalonu ve Frankfurtu nebo na jaře 2014 v Ženevě. Ještě tedy uvidíme, co se z toho nezbedného Brita vyklube...




Přistižené prototypy McLarenu P1 potvrzují, že design vozu se oproti konceptu příliš měnit nebude
Zdroj: SCD a Mitch Wilschut přes GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda 14.3.2025
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
včeraUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
včeraBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva