Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren P1 a P1 GTR bok po boku vysvětlují, proč silniční verze GTR musí vzniknout
7.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vedle okruhového modelu vypadá silniční verze až příliš jemně a skromně. Navíc se může pochlubit menším poměrem výkonu a hmotnosti.
Na sklonku dubna zazněla zmínka o silniční verzi McLarenu P1 GTR. To mohla být novinka poněkud překvapivá, když si uvědomíme, že P1 jako takový už silniční verzi má a ta okruhová je jeho derivátem. Nabízela se tedy otázka, zda vůbec má smysl stavět zase silniční verzi z té okruhové. A nyní tu máme odpověď, neboť okruhové a standardní provedení byly vůbec poprvé nafoceny bok po boku. Jen z takového pohledu je zřejmé, kolik brutality se skrývá ve verzi GTR a nakolik silniční model vedle ní vypadá jemně.
Třetí verze „pé-jedničky“ by tedy měla být jakýmsi mezistupněm, přičemž očekávat se dá především plnohodnotný zadní nárazník. Mohutné napevno uchycené křídlo ovšem zůstane zachováno, stejně jako lze počítat s větším potenciálem v motorovém prostoru. Základní model přitom v tomto směru nabízí poměr 521 koní na tunu, zatímco okruhová verze dává k dispozici hned 685 k/t.
Veškeré úpravy bude mít na starosti společnost Lanzante, která je s McLarenem spojena již dvacet let. Britská automobilka sice nebude oficiálně do konverze zapojena, s její expertízou však může firma počítat. Ve výsledku by přitom mělo vzniknout jen velmi málo exemplářů, už z toho důvodu, že McLarenu P1 GTR bylo vyrobeno jen asi nějakých čtyřicet kousků celkem.
My pak jen můžeme dodat, že obě verze McLarenu P1 patří členu katarské královské rodiny Nasseru Al Thanimu, jehož posedlost exkluzivními supersporty je více než známa. Stejně jako touha po individualizaci, která se projevila i na silniční verzi. Je však třeba podotknout, že zrovna interiér se asi nezavděčí všem.
Rozdíl mezi McLarenem P1 a P1 GTR je jasně patrný
Oba vozy patří členovi katarské královské rodiny Nasseru Al Thanimu
Zdroj: Shmee@Facebook, Zero2Turbo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:20 - řidičBOB
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus