Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren MP4-12C Spyder odhalen skrze věrohodné ilustrace
31.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britský výrobce sportovních vozů potřebuje nezbytně rozšířit výrobu, aby vytvořil kapacity pro otevřenou verzi MP4-12C. Zde je jeho velmi realistická podoba.
Minulý týden se patrně z vývojového centra McLarenu ve Wokingu anebo partnerského Webasta dostaly ven první záběry připravovaného nového modelu MP4-12C Spyder. Nebyly příliš kvalitní a nezachycovaly celý vůz, nicméně to podstatné z nich vyčíst šlo - Britové ve spolupráci s divizí Roof Systems německé společnosti Webasto vyvíjí pevnou sklápěcí střechu pro svůj momentálně jediný sériový automobil.
Měla by být vyrobena z hliníku v kombinaci s kompozitem na bázi uhlíkových vláken a poslední zprávy dodávají, že s návrhem a přípravou sklápěcího mechanismu i zesílením otevřené karoserie asistoval rovněž Lotus. Na konci programu má být vůz, který dokáže na požádání tlačítkem sklopit nebo „natáhnout” střechu pomocí elektro-hydrauliky během 17 sekund.
Dnes pro vás máme několik různobarevných vizualizací jednoho počítačem vytvořeného záběru od známého ilustrátora jménem Wildspeed, který se snaží detaily spatřené na inkriminovaných nekvalitních fotografiích do poněkud výmluvnějších renderů. Nutno říci, že jsou na první pohled velmi zdařilé, ačkoli na ten druhý dost dobře nevysvětlují, jak by se mohlo kolmé zadní okno spouštět do karoserie, když jeho horní základna je širší, než rozpětí mezi oběma ochrannými oblouky ve spodní části.
Asi by to šlo vyřešit třeba tak, že by sklo bylo předsunuto před nimi, respektive stačilo by do obou tunelů vytvořit patřičné zářezy. To berte jen jako poznámku pod čarou, oni si s tím inženýři Webasta, McLarenu a Lotusu jistě poradí sami, respektive dost možná se tak už i stalo, jak jsme to viděli na fotkách. Ostatně o tom, jak dalece program pokročil, nevypovídají jen obrázky auta, ale též plány upravené fabriky McLarenu, kde má firma Webasto již vyhrazené své místo.
Na posledním záběru můžete vidět, že Webasto a jeho sekce RHT (retractable hardtop - sklápěcí střecha) dostala místo téměř uprostřed výrobních prostorů
Ilustrace: Wildspeed přes Teamspeed.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva