Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mazda RX-8 to má za sebou, nebyla dost „přátelská k přírodě”
23.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Japonská automobilka napsala tečku za jedním z pozoruhodných příběhů. S letošním červencem přestala vyrábět model RX-8 osazený rotačním Wankelovým motorem. A dost možná se k němu už nikdy nevrátí.
Mazda RX-8 se v Evropě neprodává již od loňska, neboť nebyla s to vyhovět emisní normě Euro 5, nyní se přestala vyrábět úplně. Zatímco normě Euro 5 by motor po pár úpravách vyhovět mohl, novým limitům normované spotřeby již nikoli. Vůz totiž využívá tzv. Wankelova motoru, který zrovna neproslul svou efektivitou a regulace spotřeby na obou stranách Atlantiku jeho budoucnosti zkrátka nepřejí. Že vám vyšší spotřeba nevadí a rádi si připlatíte za už tak šeredně zdaněný benzin? Tak to dneska bohužel nikoho nezajímá, rozhodnuto bylo za vás, o žádnou ekologii zde přitom samozřejmě nejde.
Pokud se nestane zázrak, Mazda se k výrobě Wankelova motoru již ani nevrátí, ačkoli se dnes spekuluje o vícero scénářích. Od prvního ledna 2012 by byly vozy jím osazené v Evropě prakticky neprodejné, v USA by k něčemu podobnému došlo o pár let později. Jedinou cestou by bylo osazení vozu hybridní pohonem využívající wankelu a elektromotoru, což by byla kombinace, která dokáže zastřít realitu, ale nepředpokládáme, že by se Mazda za podobným cílem hnala.
V červenci se tak zřejmě uzavřela jedna z pozoruhodných kapitol historie automobilky, která jako jedna z mála zkusila s Wankelovým rotačním motorem prorazit. Na trhu jej od nástupu modelu RX-2 držela plných 40 let, letos už se ale v nabídkách hlavně amerických dealerů budou objevovat pouze skladové zásoby vyrobené do letošního července. Na RX-8 můžete zavzpomínat prostřednictvím přiložených fotografií, samotnému Wankelově motoru se budeme věnovat v článku věnovaném pouze jemu.
Mazda RX-8 a její specifické srdce zapěly svou labutí píseň
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva