Mazda RX-8 Spirit R: posledních tisíc Wankelů na rozloučenou

V létě se mluvilo o tom, že RX-8 to už má u Mazdy spočítané. Vlastně je to i pravda, poslední kusy tohoto modelu ale ještě budou vyrobeny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mazda RX-8 Spirit R: posledních tisíc Wankelů na rozloučenou

10.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mazda RX-8 Spirit R: posledních tisíc Wankelů na rozloučenou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V létě se mluvilo o tom, že RX-8 to už má u Mazdy spočítané. Vlastně je to i pravda, poslední kusy tohoto modelu ale ještě budou vyrobeny.

Pro Evropany je RX-8 uzavřenou kapitolou již od loňska, až v létě ale proběhla éterem zpráva, že výroba vozu skončila úplně a Mazda již pouze doprodá existující skladové zásoby. Tato informace nepocházela z oficiálních zdrojů a neukázala se nakonec být úplně pravdivou, k realitě přesto daleko neměla.

Japonská automobilka totiž na konci minulého týdne oznámila, že prodej vozu na všech trzích mimo Japonsko již byl ukončen a právě pouze v domovině RX-8 bude zákazníkům nabídnuta zvláštní edice, která uzavře její životní pouť. Po vzoru jejího předchůdce jménem RX-7 bude nazvána Spirit R a do prodeje vstoupí 24. listopadu v limitovaném počtu tisíc kusů. K dispozici by zákazníkům měla být do vyprodání plánované tisícovky, do 12. června 2012 si pak bude možné pořídit ještě běžně vyráběné provedení Type G, jenž je dostupné pouze s automatickou převodovkou. Poté produkce vozu definitivně skončí.

Spirit R bude vycházet z dříve dostupných verzí Type RS (s manuálním řazením) a Type E (s „automatem”) oproti kterým nabídne pár vizuálních i funkčních specifik. Zákazníci k oběma verzím dostanou přední, mlhová i koncová světla s černým pozadím, červeně lakované třmeny brzd a obložení interiéru v lesklé piánové černi. Karoserie ponese buď šedou, černou nebo bílou barvu a nebude jim pochopitelně chybět ani označení edice Spirit R na zádi.

Pokud zvolíte variantu s manuální převodovkou, rozeznáte ji zvenku i podle bronzově zbarvených 19" kol z lehkých slitin, zevnitř pak díky zvláštním sportovním sedadlům Recaro. „Automatická” verze dostane přitvrzený a snížený podvozek, větší brzdy a kožené čalounění vnitřku s červeným obšitím. Kola jsou v tomto 18" a šedě zbarvená.

Ceny budou začínat na 3 120 000 jenech (cca 750 000 Kč) za Spirit R s automatickou převodovkou, na ručně řazené provedení byste si museli připravit 3 250 000 jenů (cca 780 000 Kč), tedy pokud byste žili v Japonsku.

Znamená tento krok úplný konec pro Wankelův motor? S ohlede na aktuální regulace a ne zrovna dokonalou efektivitu tohoto typu agregátu bychom skoro řekli, že ano, Mazda ale tvrdí opak. Sám nejvyšší šéf firmy Takashi Tamanouchi řekl, že motor s rotačním pístem s námi bude i v budoucnu. Máme se tedy možná ještě na co těšit...


Mazda RX-8 Spirit R: posledních tisíc Wankelů na rozloučenou - 1 - Mazda RX-8 Spirit R 01Mazda RX-8 Spirit R: posledních tisíc Wankelů na rozloučenou - 2 - Mazda RX-8 Spirit R 02Mazda RX-8 Spirit R: posledních tisíc Wankelů na rozloučenou - 3 - Mazda RX-8 Spirit R 03
Mazda RX-8 Spirit R

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše