Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mazda potvrdila nový Wankel, v nové RX-8 má dorazit do dvou let
19.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový agregát má navýšit svůj zdvih. To se ale s ohledem na rotační píst fungující na bázi rozpínavosti plynů snadněji řekne, než udělá.
Asi není tajemstvím, že Mazdu RX-8 zabily regulace emisí. Kvůli nim muselo Wankelem poháněné kupé nejprve odejít z Evropy, o chvíli později však značka zjistila, že na ostatní trhy není spolehnutí. Předloni tak dorazila poslední edice, která de facto znamenala úplný konec rotačního motoru. Zcela ze světa ovšem tento druh pohonného ústrojí nemá vymizet, podle zaměstnance americké divize Mazdy bychom se totiž s novou generací motoru i vozu měli setkat do dvou let.
Vývoj agregátu přitom provázejí tři priority. Tou první je snížení spotřeby, které má jít ruku v ruce s navýšením výkonu. Dále má nová Mazda RX-8 potlačit svou schopnost požírat ve vyšších otáčkách litry oleje. Prioritou číslo tři je pak navýšení výkonu v nižších otáčkách, který u předchozího modelu (zvláště u slabšího provedení) patřil k největším slabinám.
Jak ale dané problémy vyřešit? Podle zdroje zevnitř Mazdy je klíčem jak k vyššímu točivému momentu a tedy i nárůstu výkonu a nakonec i k nižší spotřebě větší zdvih motoru. Tedy fakt, který půjde velmi složitě vyřešit, neboť Wankel není typickou pohonnou jednotkou, kde bychom měli typický zdvih a vrtání. Místo toho je zde rotační píst, který funguje na bázi rozpínavosti plynů.
Zdvih tak půjde navýšit pouze zvětšenou dráhou pístu, který se otáčí na bázi dvou rozdílných kružnic. To ovšem povede k mnohem většímu objemu, jehož přesnou míru však neznáme. Vodítkem by mohl být název pohonné jednotky 16X, je ale 1,6litrový objem jistotou? To zjistíme během oněch dvou let.















Mazda RX-8 byla zatím posledním modelem s Wankelovým motorem, brzy se ovšem máme dočkat další
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda 14.3.2025
Nejnovější články
Pohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před hodinouNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 3 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 4 hodinamiNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva