Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mazda CX-7 prý zažije vzkříšení, zařadila by se mezi CX-5 a CX-9
11.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Jistě si pamatujete na japonské SUV, které zpočátku nabízelo jen motor z Mazdy 3 MPS. Mazda teď uvažuje nad tím, zda ho mu nenadělí nástupce.
Hirošimský crossover střední velikosti vznikal v zemi vycházejícího slunce od roku 2007 a jeho produkce trvala až do srpna roku 2012, kdy automobilka oznámila ukončení produkce bez jakékoliv náhrady. Dozajista tehdy nešlo o nejpopulárnější volbu českých zákazníků, což bylo dlouhou dobu dáváno za vinu absenci turbodieselu pod kapotou. S benzinovým turbomotorem z hot-hatche Mazda 3 MPS nejezdilo zrovna za pakatel. Naftová jednotka se sice přeci jen nakonec objevila, avšak vavříny stejně sklidit nedokázala. Na dobře jezdící SUV přesto vzpomínáme v dobrém.
Podobně lze hovořit o největším crossoveru CX-9, z něhož však čišelo zaměření na jiné trhy a u nás si našlo přízeň jen několika nadšenců, kteří využili služeb nejrůznějších dovozců. V Evropě již po delší dobu značce přináší prodejní čárky hlavně CX-5 coby konkurent pro Škodu Yeti, Hyundai ix35 a jim podobná auta. Tím to ale podle všeho vůbec neskončí, neboť u Mazdy si zamanuli, že by mohli něco získat i na SUV větších rozměrů, a tak se CX-7 dostává opět do hry. Zatím tedy jen v rovině úvah a počítání profitability.
Zpráva o nástupci k nám přichází z opačného konce planety, zmiňuje se o něm ředitel Mazdy pro australský trh - Martin Benders. Podle jeho slov by novinka zapadla v portfoliu přesně mezi model CX-5 a plánovaného nástupce CX-9 (pro rok 2016 bez naftového motoru), přičemž u nás by vyzvala na souboj například Audi Q5 nebo Hyundai Santa Fe. Nabízet by mohla pěti- až sedmimístný interiér s podobným uspořádáním a variabilitou jako například Mitsubishi Outlander nebo Nissan X-Trail.
Pokud takový vůz nakonec dostane od vedení zelenou, přivítali bychom SUV s délkou karoserie v intervalu 4,5 až 5,1 metru. Také by dozajista byla protkána technologiemi Skyactiv v čele s lehčím šasí a úspornějšími agregáty, mezi nimiž by nechyběly atmosférické čtyřválce ani turbodiesely. Zatím je ale příliš brzy na to dále rozvádět spekulace. Musíme si počkat na další informace.



Mazda CX-7 druhé generace právě podstupuje na papíře rozhodovacími procesy. Prvnímu dějství u nás po dlouhou dobu scházela naftová jednotka.
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nejnovější články
Mercedes potvrdil, že svůj druhý nejprodávanější model zařízne bez nástupce, pro jeho prodeje to bude další těžká rána
před 2 hodinamiVolný pád Audi pokračuje. Zisky se masivně propadají, peněz ubývá a propouštění je nutnost, absurdní plány přesto platí
před 4 hodinamiNěmci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
včeraFerrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
včeraNissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva