Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mazda CX-7 prý zažije vzkříšení, zařadila by se mezi CX-5 a CX-9
11.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Jistě si pamatujete na japonské SUV, které zpočátku nabízelo jen motor z Mazdy 3 MPS. Mazda teď uvažuje nad tím, zda ho mu nenadělí nástupce.
Hirošimský crossover střední velikosti vznikal v zemi vycházejícího slunce od roku 2007 a jeho produkce trvala až do srpna roku 2012, kdy automobilka oznámila ukončení produkce bez jakékoliv náhrady. Dozajista tehdy nešlo o nejpopulárnější volbu českých zákazníků, což bylo dlouhou dobu dáváno za vinu absenci turbodieselu pod kapotou. S benzinovým turbomotorem z hot-hatche Mazda 3 MPS nejezdilo zrovna za pakatel. Naftová jednotka se sice přeci jen nakonec objevila, avšak vavříny stejně sklidit nedokázala. Na dobře jezdící SUV přesto vzpomínáme v dobrém.
Podobně lze hovořit o největším crossoveru CX-9, z něhož však čišelo zaměření na jiné trhy a u nás si našlo přízeň jen několika nadšenců, kteří využili služeb nejrůznějších dovozců. V Evropě již po delší dobu značce přináší prodejní čárky hlavně CX-5 coby konkurent pro Škodu Yeti, Hyundai ix35 a jim podobná auta. Tím to ale podle všeho vůbec neskončí, neboť u Mazdy si zamanuli, že by mohli něco získat i na SUV větších rozměrů, a tak se CX-7 dostává opět do hry. Zatím tedy jen v rovině úvah a počítání profitability.
Zpráva o nástupci k nám přichází z opačného konce planety, zmiňuje se o něm ředitel Mazdy pro australský trh - Martin Benders. Podle jeho slov by novinka zapadla v portfoliu přesně mezi model CX-5 a plánovaného nástupce CX-9 (pro rok 2016 bez naftového motoru), přičemž u nás by vyzvala na souboj například Audi Q5 nebo Hyundai Santa Fe. Nabízet by mohla pěti- až sedmimístný interiér s podobným uspořádáním a variabilitou jako například Mitsubishi Outlander nebo Nissan X-Trail.
Pokud takový vůz nakonec dostane od vedení zelenou, přivítali bychom SUV s délkou karoserie v intervalu 4,5 až 5,1 metru. Také by dozajista byla protkána technologiemi Skyactiv v čele s lehčím šasí a úspornějšími agregáty, mezi nimiž by nechyběly atmosférické čtyřválce ani turbodiesely. Zatím je ale příliš brzy na to dále rozvádět spekulace. Musíme si počkat na další informace.
Mazda CX-7 druhé generace právě podstupuje na papíře rozhodovacími procesy. Prvnímu dějství u nás po dlouhou dobu scházela naftová jednotka.
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.