Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
May se mýlil. LaFerrari umí jezdit na elektřinu, v tajném módu pro vyvolené
18.12.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
LaFerrari oficiálně nemůže fungovat jako elektromobil, neoficiálně ale ano. Některým zákazníkům tuhle možnost zpřístupnilo po žádostech samo Ferrari.
Kdokoliv se považuje za fanouška Top Gearu s Jeremym Clarksonem, Jamesem Mayem a Richardem Hammondem, velmi pravděpodobně už viděl i odvysílané epizody The Grand Tour, ať už jakýmkoliv způsobem. Ta první odbyla něco, na co se Top Gear svého nezmohl - postavila vedle sebe LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder.
Pokud jste tedy viděli, víte, že James May s LaFerrari byl vyřazen ze sprintu na elektřinu, protože sám řekl, že italský stroj čistě na elektřinu jezdit neumí. Ostatně, kdysi to uvedlo i samo Ferrari, že tento hypersport je sice hybrid, ale schopnost jezdit čistě na elektřinu „by neodpovídala poslání tohoto modelu”. A byť může jít o marketingový slang pro „Naše auto by na elektřinu ujelo sotva kilometr, takže takový režim nebude dostupný”, pravda to tak úplně není.
Hovořilo se o tom už dříve, právě diskuze kolem The Grand Tour ale tut věc vrátily zpět na scénu. A pomohlo tomu i zelené LaFerrari zpěváka Jaye Kaye, které bylo natočeno, jak se opakovaně pohybuje zřetelně jen pomocí elektromotoru. Jak je to možné?
Ferrari údajně na žádost některých zákazníků režim čistě elektrické jízdy zpřístupnilo a Jay Kay zjevně bude jedním z nich. Podle dostupných zpráv však tenhle režim stačí jen na a pomalou jízdu na krátkou vzdálenost, parkování, pohyby po garáži. Právě to vidíme i na videu níže, i tak se to ale hodí - však proč trápit „vymazlený” dvanáctiválec studeným startem, když potřebujete autem pohnout o pár metrů?
Výkon elektrické části pohonu je asi 160 koní, takže byste ani žádnou čtvrtmíli nevyhráli, pokud by proti vám nestálo něco jako e-Golf. Rychlou jízdu pod elektrickou parou na videu nevidíme, když vůz zrychluje za křižovatkou, běží už i jeho dvanáctiválec. Kromě LaFerrari si ale můžeme poslechnout i Enzo při studeném startu a stojí to za to - možná je zvuk italské V12 v takovou tím správným důvodem, proč nakonec spalovací motor uvést do pohybu. Posuďte sami...
LaFerrari umí jezdit na elektřinu, ale jen pomalu
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
před 7 hodinami - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
včera - Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
7.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- K mání je jasně nejlevnější BMW M3 s motorem 4,0 V8 a manuálem. Ani moc nejezdilo, tak kdo si troufne?
před hodinou - Nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodejně se mohutně propadá v Evropě i v USA, u nás se prodává jedno auto za měsíc
před 3 hodinami - Porsche faceliftovalo 911 i jako Carreru S a marně tápeme nad smyslem. Hybridu se vyhnulo, přesto jí vzalo výjimečnost a mohutně ji zdražilo
před 4 hodinami - Dodge má problém, jeho nové elektrické Chargery „umírají” v rukou majitelů hned pár kilometrů po převzetí u dealerů
před 6 hodinami - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva