Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Maximálka Tesly S P85D je jen na chvíli. 250 km/h není udržitelných, hlásí auto (videa)
14.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ani když máte šťávy v bateriích dostatek, nenechá vás Tesla Model S P85D jet přes 217 km/h déle než pár vteřin. Pak sama zpomalí kvůli „udržitelnosti”.
Nedávný upgrade firmwaru Tesly Model S přináší několik novinek, jako třeba zlepšení funkcí plánování trasy podle toho, jak jsou po cestě dostupné nabíječky Supercharger. Představil se asi před měsícem jako verze 6.2 a pro nejsilnější Model S P85D také zvýšil maximálku na 250 km/h. Skvělé, konečně žravé osmiválce Tesle neujedou.
Jenže to má háček. U běžných aut jsme zvyklí, že můžeme jet určitou vysokou rychlostí, tedy třeba 250 km/h, dokud máme v nádrži palivo, takže by se dalo očekávat, že to u Tesly Model S P85D bude stejně. Jenže ouha. Můžete mít baterie na zhruba 50 %, což není nijak málo, teoreticky byste měli ujet ještě nejméně dvě stovky kilometrů, ale na 250 km/h vás elektronika pustí jen na krátkou chvíli.
Nad 235 km/h číslo na tachometru zčervená, jak ukazuje video níže, a od té doby máte sedm vteřin na to, abyste se dostali na 250 km/h. Po sedmi vteřinách elektronika auto zpomalí a po nějaké době omezí rychlost na nějakých 216 - 217 km/h, hodnotu, kterou má za „udržitelnou”. Na 250 km/h se tedy delší dobu neudržíte, ať pedál plynu drtíte, jak chcete.
Těžko říci, co přesně je limitem, zřejmě opět akumulátory a jejich schopnost dlouhodobě dodávat vozu určitý výkon. Na každý pád jde o další aspekt elektromobilů, na který nejsme z konvenčních aut zvyklí - u těch je omezením jen stav paliva v nádrži. Ani to nevydrží věčně, i tak to bude o hodně déle než 7 sekund Tesly...
Takhle dopadl pokus o 250 km/h na Autobahnu
Zrychlení z nuly je ale skutečně impozantní, tentokrát zkoušeno v USA
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 9 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.