Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige

Nový vlastník Lotusu, DRB-Hicom, má s firmou poněkud destruktivní záměry. Nebude ani nový Esprit, ani osmiválcový motor. A navíc se zřejmě bude propouštět.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige

3.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový vlastník Lotusu, DRB-Hicom, má s firmou poněkud destruktivní záměry. Nebude ani nový Esprit, ani osmiválcový motor. A navíc se zřejmě bude propouštět.

Není tomu dávno, co skupina DRB-Hicom převzala značku Lotus a slibovala, že plány Danyho Bahara dotáhne do konce. To by jistě znamenalo menší vzrušení v Maranellu, neboť prvním v řadě měl být nový Esprit, jinak také konkurence pro Ferrari 458 Italia. Nakonec však značka se vzpínajícím se koníkem ve znaku může zůstat v klidu. Proč?

Inu, je to jednoduché. DRB-Hicom dnes oznámilo, že veškeré investice naplánované na zbytek letošního a celý příští rok se budou týkat jen stávající řady. Což znamená, že nový Esprit nedorazí ani s „vypůjčeným“ motorem, jak to po Baharově odchodu zprvu vypadalo. Na osmiválec vlastní konstrukce totiž u Lotusu doposud nesáhli, stejný osud potkal i dvouspojkovou převodovku.

Stávající řada ovšem aktuálně u Lotusu není nijak široká, natož pak svěží. Stále si sice můžete koupit Elise i Exige se čtyřválcem 1,8 l od Toyoty, jejich výroba však bude pomalu dobíhat. K dispozici tak máte pouze Evoru a Evoru S, které by se mohly příští rok dočkat otevřených verzí, a také Exige S V6. Oba vozy totiž sdílí ten samý motor a některé komponenty, jejich výroba tak zřejmě finančnímu oddělení DRB nepřitíží.

Co ale bude dále? To nikdo neví, což trápí zejména ty zaměstnance Lotusu, které najal Dany Bahar právě kvůli nové modelové řadě. Ta měla kromě nového Espritu čítat i hybridní modely. Na ty ovšem již vůbec nejsou peníze, jednu z nejznámějších britských značek tak zřejmě čeká propouštění.


Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 1 - Lotus Esprit Concept 2010 01Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 2 - Lotus Esprit Concept 2010 02Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 3 - Lotus Esprit Concept 2010 03Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 4 - Lotus Esprit Concept 2010 04Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 5 - Lotus Esprit Concept 2010 05Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 6 - Lotus Esprit Concept 2010 06Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 7 - Lotus Esprit Concept 2010 07Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 8 - Lotus Esprit Concept 2010 08Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 9 - Lotus Esprit Concept 2010 09Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 10 - Lotus Esprit Concept 2010 10Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 11 - Lotus Esprit Concept 2010 11Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 12 - Lotus Esprit Concept 2010 12Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 13 - Lotus Esprit Concept 2010 13Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 14 - Lotus Esprit Concept 2010 14Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 15 - Lotus Esprit Concept 2010 15Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 16 - Lotus Esprit Concept 2010 16Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 17 - Lotus Esprit Concept 2010 17Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 18 - Lotus Esprit Concept 2010 18Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 19 - Lotus Esprit Concept 2010 19Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 20 - Lotus Esprit Concept 2010 20Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 21 - Lotus Esprit Concept 2010 21Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 22 - Lotus Esprit Concept 2010 22Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 23 - Lotus Esprit Concept 2010 23Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 24 - Lotus Esprit Concept 2010 24Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 25 - Lotus Esprit Concept 2010 25Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 26 - Lotus Esprit Concept 2010 26Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 27 - Lotus Esprit Concept 2010 27Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige - 28 - Lotus Esprit Concept 2010 28
Lotus Esprit měl dorazit jako první nový model značky pod vedením Danyho Bahara, přičemž o pohon se měl starat osmiválcový motor vlastní konstrukce a dvouspojková převodovka. Nakonec nebude nic z toho, alespoň ne v dohledné době

Zdroj: Autoblog Spanish

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.