Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Luca di Montezemolo říká, že Ferrari je teď Americké. V jeho čele zřejmě skončí
9.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf Ferrari trvá na exkluzivitě, zatímco šéf mateřského Fiatu touží po kvantitě, jež by vedla k ještě vyšším ziskům. Čeká nás prý „konec jedné éry“.
Šéf italsko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne nemá zrovna skromné plány. Během příštích pár let by totiž všechny zúčastněné značky s výjimkou Lancie chtěl dostat na výsluní. Do značné míry přitom spoléhá na Ferrari, které se v loňském roce zasadilo o 12 procent celkového provozního zisku skupiny. Značka se Vzpínajícím se koníkem ve znaku přitom neprodala ani 7 000 exemplářů, zatímco zbytek koncernu eviduje okolo 4,4 milionu registrací.
Je tedy naprosto jasné, která automobilka je pro FCA zlatým vejcem. Zároveň by se přitom měla stát i dojnou krávou, pročež chce Marchionne obětovat exkluzivitu na úkor kvantity. Mimo to by pak šéf Fiatu rád rozšířil také portfolio Ferrari. Tím jde ovšem proti strategii, kterou značce vytyčil Luca di Montezemolo a jež staví právě na výjimečnosti. Není proto divu, že se během víkendové Velké ceny, která se jela na italské Monze, oba velikáni střetli.
Je přitom logické, že pokud dojde na lámání chleba, bude to Montezemolo, kdo bude muset nakonec odejít. To ostatně potvrdilz již tři nezávislé zdroje, přičemž k danému kroku prý dojde ještě letos. Ferrari by tak doslova ztratilo hlavu, neboť Montezemolo je u kormidla již od roku 1991. Jenže starým zlatým časům zřejmě odzvonilo, neboť „Ferrari je nyní americké“, a to znamená „konec jedné éry“ - takto měl popsat situaci sám Luca di M.
Marchionne pak navíc dodává, že „nikdo není nenahraditelný“, což naznačuje pouze jedno. A ačkoliv se prý o novém šéfovi Ferrari neuvažuje, vodítek mířících zcela opačným směrem je tu dostatek. Zvláště pokud do dané rovnice ještě dosadíme katastrofální počínání značky v šampionátu Formule 1. Je tedy velmi pravděpodobné, že se letos dočkáme vskutku zásadního oznámení.



Šéf Ferrari Luca di Montezemolo se dostal do křížku se šéfem koncernu Fiat Sergio Marchionnem. A zdá se, že tento souboj pro něj dobře nedopadne
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Bentley poznává krutě: Ani bohatí nechtějí kupovat horší auta za víc peněz, prodeje i zisky jsou fuč
20.3.2025Nadšenci za drobné koupili nezničitelný Mercedes s 872 tisíci km, 760 tisíc ujel jediný majitel. Jeho V6 dál šlape jako hodinky
20.3.2025Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025Výkonné elektrické SUV po svolávací akci samo zrychluje, i když sundáte nohu z plynu. Nejde o vtip, zachycují to videa
20.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva