Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus vyrazil na Nürburgring, testuje nové modely Exige S a Elise R (videa)
28.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská automobilka skutečně chytla již několikátý dech, ještě letos tak možná dorazí nové modely. Elise R by měl skloubit 220 koní a 900 kg.
Britská automobilka Lotus měla před nějakými dvěma roky opravdu namále. Nový majitel v podobě firmy DRB-Hicom ovšem dokázal, že má všech pět pohromadě. Nejprve totiž zastavil vývoj všech novinek a rozhodl, že prioritou bude modernizace stávajícího portfolia. K tomu posléze přesvědčil britskou vládu, aby do firemní kasičky vhodila nějaký ten zlaťák. Obchody se tak konečně rozhýbaly, pročež automobilka doufá, že letos se jí povede prodat 2 000 exemplářů.
Mimo to Lotus začal pošilhávat také po nových segmentech trhu, v tomto případě ovšem hovoříme o velmi vzdálené budoucnosti. Ta nejbližší je totiž i nadále spojena pouze s vylepšením modelů Exige a Elise, přičemž různé deriváty byly aktuálně nachytány na Severní smyčce Nürburgringu. Zajímavé je, že mnohem kurážněji znějí tři exempláře Lotusu Exige S, které najdete na prvním videu.
Jednat by přitom mělo jen o pouhý facelift, různé tóniny vyluzované výfuky ovšem naznačují, že Britové možná experimentují s motorovým prostorem. Ať už tyto čachry dopadnou jakkoliv, jisté je to, že do produkce i nadále dorazí 1,8litrový agregát s kořeny u Toyoty. Jeho vnitřnosti ovšem Lotus jaksepatří poladil, aby svým vozům dopřál vysokootáčkový charakter.
Tou samou pohonnou jednotkou by pak měl být osazen i červeno-černý Elise na druhém videu, přičemž podle všeho by mělo jít o prototyp silniční verze modelu S Cup R. Ta byla představena loni, běžné vozovky jsou jí ovšem zapovězeny. Místo toho svými 220 koňmi drtí pouze závodní okruhy v rámci šampionátu Lotus Cup, který se jede v USA, Anglii, Japonsku a Číně.
Spíše než na výkon ovšem Lotus sází na nízkou hmotnost, která bez náplní činí 900 kg. Právě díky ní totiž vůz oproti standardnímu provedení zrychlil na přibližně pětikilometrovém okruhu o 4 sekundy na kolo. Stejné komponenty, ať již mechanické či vizuální, by přitom měl dostat také silniční model. Ten ovšem zároveň obdrží i světla a nejspíše také název Elise R. Je přitom sporné, kde bude novinka debutovat, od věci ale prý není ani podzimní autosalon v Paříži. Po boku Lotusu Elise R by se pak mohl objevit i modernizovaný Exige S, ten ale zjevně v dané chvíli bude (vcelku neoprávněně) za chudého příbuzného.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
dnes - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 8 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 9 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 11 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
dnes - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
dnes
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus