Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus vyrazil na Nürburgring, testuje nové modely Exige S a Elise R (videa)
28.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská automobilka skutečně chytla již několikátý dech, ještě letos tak možná dorazí nové modely. Elise R by měl skloubit 220 koní a 900 kg.
Britská automobilka Lotus měla před nějakými dvěma roky opravdu namále. Nový majitel v podobě firmy DRB-Hicom ovšem dokázal, že má všech pět pohromadě. Nejprve totiž zastavil vývoj všech novinek a rozhodl, že prioritou bude modernizace stávajícího portfolia. K tomu posléze přesvědčil britskou vládu, aby do firemní kasičky vhodila nějaký ten zlaťák. Obchody se tak konečně rozhýbaly, pročež automobilka doufá, že letos se jí povede prodat 2 000 exemplářů.
Mimo to Lotus začal pošilhávat také po nových segmentech trhu, v tomto případě ovšem hovoříme o velmi vzdálené budoucnosti. Ta nejbližší je totiž i nadále spojena pouze s vylepšením modelů Exige a Elise, přičemž různé deriváty byly aktuálně nachytány na Severní smyčce Nürburgringu. Zajímavé je, že mnohem kurážněji znějí tři exempláře Lotusu Exige S, které najdete na prvním videu.
Jednat by přitom mělo jen o pouhý facelift, různé tóniny vyluzované výfuky ovšem naznačují, že Britové možná experimentují s motorovým prostorem. Ať už tyto čachry dopadnou jakkoliv, jisté je to, že do produkce i nadále dorazí 1,8litrový agregát s kořeny u Toyoty. Jeho vnitřnosti ovšem Lotus jaksepatří poladil, aby svým vozům dopřál vysokootáčkový charakter.
Tou samou pohonnou jednotkou by pak měl být osazen i červeno-černý Elise na druhém videu, přičemž podle všeho by mělo jít o prototyp silniční verze modelu S Cup R. Ta byla představena loni, běžné vozovky jsou jí ovšem zapovězeny. Místo toho svými 220 koňmi drtí pouze závodní okruhy v rámci šampionátu Lotus Cup, který se jede v USA, Anglii, Japonsku a Číně.
Spíše než na výkon ovšem Lotus sází na nízkou hmotnost, která bez náplní činí 900 kg. Právě díky ní totiž vůz oproti standardnímu provedení zrychlil na přibližně pětikilometrovém okruhu o 4 sekundy na kolo. Stejné komponenty, ať již mechanické či vizuální, by přitom měl dostat také silniční model. Ten ovšem zároveň obdrží i světla a nejspíše také název Elise R. Je přitom sporné, kde bude novinka debutovat, od věci ale prý není ani podzimní autosalon v Paříži. Po boku Lotusu Elise R by se pak mohl objevit i modernizovaný Exige S, ten ale zjevně v dané chvíli bude (vcelku neoprávněně) za chudého příbuzného.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11