Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus prý chtějí koupit Číňané. Je to známá firma, doslova
1.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čínský gigant už v Evropě uzmul Volvo a výrobce londýnských taxíků, teď by v jeho rukou mohl kvůli potížím Protonu skončit i Lotus.
Není tomu dlouho, co se vyrojily spekulace o finančních potížích malajsijského Protonu. Ty by nás na první pohled nemuseli vůbec zajímat, přeci jen tato automobilka na českém trhu neoperuje a řada lidí vlastně ani neví, že vůbec existuje. Nicméně pod Proton spadá i Lotus, tedy značka, která již evropským automobilistům říká hodně. A nás samozřejmě zajímá, co s s britským výrobcem bude.
Jako jedna z možností byl skloňován přechod pod křídla francouzského koncernu PSA Peugeot Citroën, který by kupodivu dával smysl. Šéfem Lotus je totiž Jean-Marc Gales, tedy někdejší manažer zmiňovaných automobilek ze země galského kohouta. Jak se ovšem nyní zdá, o britskou značku má zájem někdo zcela jiný - a sice čínský automobilový gigant Geely, který si očividně začíná budovat nemalé portfolio.
Tato firma již v roce 2010 pohltila Volvo, aby o dva roky později přidala do svého hájemství i London Taxi Company, tedy tradičního výrobce londýnských taxíků. Před nedávnem pak vyrukovala na světlo světa s novým SUV, které půjde do prodeje s logem zcela nového výrobce Lynk & Co. Postaveno je přitom na platformě CMA, kterou sdílí s chystaným Volvem XC40 a novým V40.
Přiřazení Lotusu k těmto značkám by tedy dávalo smysl, ryze sportovním směrem totiž Geely prozatím nemíří. Kromě toho by z akvizice nemalou měrou profitoval také britský výrobce, který již poněkud zoufale potřebuje zcela nové modely. Proton je ovšem ve velmi špatné finanční situaci, načež do kasičky Lotusu nemá co nasypat. Geely je ale ve zcela jiné kondici. Uvidíme tedy v příštích měsících, zda se tyto spekulace potvrdí. Prozatím je totiž ani jedna strana nekomentovala.






Lotus potřebuje finance na vývoj nových vozů, které mateřský Proton nemá. Je tak skutečně možné, že skončí v sítích značky Geely
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 9 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 11 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
dnesK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnes
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 21:24 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins