Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus Exige S Roadster V6: nejrychlejší otevřený Lotus všech dob (+ živé foto)
6.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Šest válců a žádná střecha pro model Exige, to je recept Lotusu na získání ženevského publika. Připravte se na 350 koní soupeřících s 1 100 kilogramy.
Lotus už před Ženevou „vyhrožoval”, že do Švýcarska přiveze něco otevřeného. Pomýšleli jsme na Evoru Roadster a ač zatím nemůžeme vyloučit, že se pod Alpami zjeví i ta, zatím víme jen o jediné novince podobného ražení - otevřeném Exige S V6.
Dosud bylo Exige vybavený šestiválcem pořídit pouze jako kupé, nyní bude k diposzici i jako roadster. A to ne jen tak ledajaký - podle prohlášení Lotusu se jedná o vůbec nejrychlejší sériově vyráběný Lotus zbavený střechy. K získání tohoto primátu mu slouží motor 3,5 V6 o výkonu 350 koní v 7 000 ot./min, který s vozem o hmotnosti pouze 1 100 kilogramů cvičí vcelku s lehkostí. Na stovku jej vystřelí za méně než 4 sekundy, na 160 km/h pak za 8,5 sekundy. Maximální rychlost činí 233 km/h, kombinovaná spotřeba paliva pak 10,1 litru benzinu na 100 km jízdy.
Převodovka je standardně šestistupňová manuální, pohon zadních kol je samozřejmostí. Za příplatek je možné pořídit robotizovaný manuál SPS (Serial Precision Shift) s možností volby převodových stupňů páčkami pod volantem, nebo „Race Pack”, který si pohraje především s nastavením podvozku. Též v interiéru je možné volit komfortnějším cestovním ztvárněním, nebo sportovnějším „závodním”.
Vůz by se měl dostat do prodeje ještě před létem s cenou začínající v přepočtu okolo 1,6 milionu Kč. Míří prý hlavně na asijské zákazníky, k mání ale pochopitelně bude i v Evropě.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Nejrychlejší otevřený roadster Lotusu naživo
Na pohled Exige S Roadster příliš specifický není, pod kapotou ale má plných 350 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch