Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus Evora GTE Road Car: ostrá silniční verze realitou
16.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lotus potvrdil očekávané - do Frankfurtu přiveze nejen téměř 150 vylepšení pro běžnou Evoru, ale i její zbrusu novou verzi GTE Road Car. S více než 420 koňmi a základy v závodním provedení půjde o dosud nejostřejší silniční Evoru vůbec.
Již před více než měsícem jsme v souvislosti s avizem šéfa Lotusu Danyho Bahara o chystaném faceliftu modelu Evora zmínili i spekulace, které obcházely možné brzké odhalení jeho varianty GT. Ta se měla stát ještě ostřejším provedením než je verze S a s více než 400 koňmi výkonu zatopit i výkonově lépe disponované konkurenci.
Od včera je jasné, že tyto spekulace byly pravdivé, a to takřka do puntíku. Lotus totiž oznámil, že již na Concours d'Elegance v kalifornském Pebble Beach, který se koná na konci tohoto týdne, přiveze koncept nazvaný Evora GTE Road Car. Název je tak nakonec o písmenko delší (ono GT ani nedávalo moc smysl, evokovalo by více cestovní než sportovní zaměření, označení GTE přitom odpovídá závodní verzi se stejným přídomkem určené pro stejně pojmenovanou kategorii vytrvalostních závodů Le Mans Series) a i výkon bude o něco větší. Automobilka zatím nebyla zcela konkrétní, ale zmínila, že výkon bude pocházet z derivátu závodního motoru (tj. zřejmě atmosféricky plněného) a bude vyšší než 426 koní.
To zní příjemně, další známé specifikace ale potěší jen někoho. Standardní použití sekvenční převodovky postavené na bázi té manuální zní trochu děsivě (známe nešťastné SMG...), odlehčená stavba je už o poznání příjemnější zprávou. Prohlédnout si můžeme i první obrázek vozu, který jasně ukazuje na využití sníženého podvozku, agresivněji působících nárazníků, upravených blatníků se vstupy resp. výstupy chladícího vzduchu a výrazného zadního spojleru. Zmínka padla i o použitých kolech, ovšem zcela přesná není - půjde o disky neznámých rozměrů s prý ultralehkou konstrukcí, centrální maticí a polozávodními pneumatikami Pirelli P-Zero Corsa.
Lotus zdůrazňuje, že vůz je opravdu zatím jen jedinečným konceptem, za nás ale nemáme už s ohledem na související vyjádření šéfa firmy (že jde o vůz, který vyplní prostor mezi Evorou a chystanými supersporty...) pochyb o tom, že se v této či obdobné podobě bude vyrábět. Ať už se z Evory GTE vyloupne cokoli, máme se na co těšit. A pokud se již nyní nemůžete dočkat jejího představení, zkuste si přečíst naše dosavadní testy Lotusu Evora - vyzkoušeli jsme jak výchozí provedení, tak ostřejší variantu S.
Lotus Evora GTE Road Car Concept zatím takto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch