Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus Evora čeká ještě dlouhý život, příchod nového Elanu se zpozdí
20.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lotus loni představil tolik konceptů nových modelů s tak brzkými daty uvedení do prodeje, že mnozí pochybovali o reálnosti jeho plánů. Nyní jim sama automobilka dává zapravdu, špatné zprávy ale potěší příznivce stávajících modelů.
Tradiční britský výrobce loni v Paříži odhalil hned pětici konceptů nových modelů, které se v podstatě v nezměněné podobě měly všechny začít vyrábět během několika málo let. I když všechny vypadaly podobně, málokdo věřil tomu, že Lotus tak masivní modelovou expanzi „ustojí” a své plány bude s to uskutečnit. Ostatně i sám nový šéf firmy Dany Bahar připustil, že zveřejnění tak ambiciózních plánů je pro automobilku do jisté míry jen motivující výzvou a nemůže si být jist, že se jí vše podaří realizovat v původně oznámených datech. Nyní již s jistotou víme, že minimálně novodobý Elan si na svůj příchod počká o tři roky déle, než původně měl.
Lotus totiž včera bez dalšího zdůvodnění oznámil, současnému kupé Evora „bude dovoleno absolvovat tradičnější životní cyklus”, což mimo jiné znamená, že si právě Elan, avizovaný jako nástupce Evory pro rok 2013, bude muset na své okamžiky slávy ještě nějaký čas počkat. Konkrétně by měl na trh přijít nejdříve v roce 2016, tedy o tři roky později.
Oznámení Lotusu není vyloženě překvapivé a to nejen kvůli přílišné optimističnosti oznámených záměrů. Pokud se totiž některý z avizovaných modelů měl dočkat odložení, byl to právě Elan. Model Evora, jenž měl nahradit, se totiž neprodává dlouho a jak jsme mohli zjistit i v našem nedávném testu, nevede si na silnicích vůbec špatně. Tak proč spěchat s jeho náhradou, když ve hře je řada dalších, zcela nových modelů.
Odložení je navíc dobrou zprávou pro příznivce současné Evory. Tu dnes čeká ještě pět let na trhu a stihnout ji tak prý má nekompromisní okruhové provedení nebo naopak pohodovější varianta roadster. A ještě jedna dobrá zpráva pro „Lotusáky” - znovu potvrzen byl návrat modelu Esprit v roce 2013, a tak alespoň na tuto slavnou reinkarnaci se můžeme začít těšit.
Tip: Přečtěte si náš nedávný test nového Lotusu Evora.
Koncept Lotusu Elan představený na loňském pařížském autosalonu
Současný Lotus Evora v našem testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva