Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely
7.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská značka tratila na každém modelu LFA. Přádelnu karbonových vláken však uzavřít nehodlá, místo toho s ní plánuje sestup o třídu níže.
Při pohledu na šílenou cenovku Lexusu LFA zřejmě každého napadlo, že japonská automobilka si představením limitované pětisetkusové série pěkně namastila kapsu. Opak je však pravdou. Podle vedení Toyoty byl celý projekt enormně ztrátový, díky čemuž se nemůžeme divit zamítavému vrtění hlavou na jakoukoliv otázku týkající se nástupce či verze LFA Roadster. Podle zdroje zevnitř automobilky sice na podobné úvahy došlo, s nakonec byl ale vývoj jakéhokoliv dalšího supersportu shozen ze stolu. Alespoň pro tuto chvíli.
Pro japonskou továrnu Motomachi, ze které nedávno vyjel poslední pětistý Lexus LFA, to ovšem neznamená uzavření výrobní linky. I nadále zde budou vznikat náhradní díly, přičemž jedno z mála míst na světě, kde dochází k předení karbonových vláken, hodlá Toyota využít i k produkci méně exkluzivních modelů. První vlaštovkou by přitom mohlo být spíše luxusní než sportovní kupé, které by vycházelo z konceptu LF-LC.
Tyto zvěsti však zatím nebyly oficiálně potvrzeny, Jak jsme ovšem zmínili v říjnu u příležitosti australského autosalonu v Sydney, značka v blízké budoucnosti s jeho výrobou skutečně počítá. Jasno sice není o motoru, s ohledem na zmiňovaný luxus ale zřejmě kupé skutečně dostane hybridní techniku. Reálné navýšení hmotnosti by totiž v takové chvíli nevadilo.
Více informací bychom měli mít k dispozici nejpozději na ženevském autosalonu. Je ovšem možné, že se Lexus blýskne již v Detroitu. Ostatně, severoamerický trh je pro něj mnohem důležitější než ten evropský, zejména když mu analytici předpovídají v příštích čtyřech letech citelný růst.
























Produkční Lexus LF-LC bude zřejmě druhým vozem japonské značky, který využije karbonového materiálu. Samozřejmě za předpokladu, že jej automobilka opravdu uvede do sériové výroby
Zdroj: MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Už i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před hodinouBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 3 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 4 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včeraOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včera
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.