Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lexus GS F o kousek blíže realitě, automobilka si zaregistrovala jeho jméno
30.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lexus veřejně prohlašuje, že ostrou verzi modelu GS nevyrobí, potají ale dělá spíše všechno proto, aby takové auto jednou nabídnout mohl.
Když si přečtete náš test nového Lexusu GS, těžko dojdete k jinému závěru, než že jde o skvělý základ pro sportovní auto. Bohužel jen základ, neboť svůj přirozený talent v běžných verzích marní nesmyslným zpřevodováním, limity pohonu všech kol, protivnou elektronikou nebo těžkou hybridizací. A tak ani odvozené verze situaci neřeší. Zájemce o skutečně ostrý sedan této třídy v kontextu s výše zmíněným zřejmě neuspokojí ani provedení F Sport nebo doplňky TRD a snad jen ukázková verze Supercharged se ideálu blíží. Jinak jsou ale možnosti konkurentů jako je BMW M5 v úplně jiných sférách.
Takovým souputníkům by mohl Lexus přijít na kobylku verzí GS F, její budoucí příchod ale navzdory všem spekulacím vytrvale odmítá. Slova šéfinženýra automobilky i jiné její konkrétní kroky ale naznačují, že by Japonci s takovým modelem přijít přece jen mohli. Ostatně prohlášení automobilek je třeba překládat s pomocí zvláštního slovníku, když kupříkladu věta „Nenabídneme pro 911 GT3 automatickou převodovku ani jako alternativu, protože znamená dodatečnou hmotnost” je třeba u Porsche chápat jako „Nová 911 GT3 bude k mání už jedině s automatem, protože není nic, co by vám manuál mohl nabídnout navíc”. Tak Proč by u Lexusu nemohlo odmítání GS F znamenat jeho potvrzení?
Takovému scénáři nahrává i nejnovější krok Lexusu, který si v USA nechal na patentovém úřadě zaregistrovat jméno GS F pro použití k označení automobilu. Něco takového nemusí automaticky znamenat, že GS F vznikne, firma si jen může „sichrovat” svá typická jména, aby je nepoužil třeba... Qoros, jenže Lexus tohle moc často nedělá. Japonci nejsou vyhlášeni tím, že by si jen tak zaregistrovali 300 potenciálních označení na dalších 10 let dopředu, vesměs přihlašují jen jména, která později použití. Jestli tomu tak bude i v tomto případě ale ukáže jedině čas.

Zápis označení GS F u amerického patentového úřadu
Lexus GS v provedení 250 je zejména podvozkově výjimečně povedené auto, jako celek ale řidiče zaujme jen těžko Verze GS F by to mohla relativně snadno změnit
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva