Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lexus GS F má dostat přeplňovaný pětilitrový osmiválec
7.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lexus od představení nové generace sedanu GS příchod jeho ostré verze F opakovaně odmítá, stejně tak ale jeho budoucí existenci opakovaně naznačuje. Jaká je pravda?
Na smysluplné posouzení toho, co je fakt a co fikce, je zatím příliš brzy, máme-li si však na jednu z možností vsadit, pak preferujeme tu, že GS F opravdu vznikne. A Lexus si s námi nyní jen hraje. Od představení nového „géesa” sice tvrdí, ze ostrá verze F není na stole, vedle toho ale jeho technici říkají, že snadno pojme pětilitrový desetiválec. Nejnověji navíc k tomuto tématu promluvil i sám šéf Toyoty, vlastníka značky Lexus, a ani on se k existenci GS F rozhodně nestaví odmítavě.
„Chci, aby se Lexus stal značkou preferovanou těmi nejnáročnějšími řidiči. Nebojte se tedy, že by výkonné Lexusy jako modely F Sport a F zmizely z povrchu zemského,” prohlásil Akio Toyoda v souvislosti se spekulacemi okolo modelu GS F. A nemyslíme si, že by se nejvyšší muž Toyoty vyjadřoval takto, pokud by věděl, že z modelu typu GS F nic nebude.
Automobilka se navíc rozhodla prezentovat GS jako takové jako řidičské auto a věrohodnosti podobných proklamací by jistě prospěla už existence ostrého provedení, třebaže by se z něho samého nestal žádný prodejní hit. O tom, že by vzniknout měl, navíc svědčí i nejnovější spekulace, které na světlo světa vynesl americký magazín Inside Line. Podle jeho zdrojů je prý GS F hotovou věcí, místo amosféricky plněného desetiválce z modelu LFA ale má dostat pětilitrový osmiválce dopovaný kompresorem. Výsledný výkon má činit okolo 550 koní, což by stačilo na stíhání tradičního premianta této třídy, BMW M5.
Doufejme, že nám trochu více Lexus naznačí na autosalonu ve Frankfurtu, kde se prý nové GS nakonec představí nejen ve výchozím provedení 350, ale i ve verzích 450h a F Sport.






Stále ještě čerstvě představený Lexus GS 350
Zdroj: Inside Line
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 4 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 5 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 7 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva