Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lexus GS 300h 2014: druhé hybridní GS slibuje spotřebu pod 4,7 l/100 km
20.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka chce krást zákazníky BMW 520d. Postačit jí na to má krom spotřeby i 220 elektro-benzinových koní a cena kolem 1,1 milionu Kč.
Hybridní modely jsou pro Lexus zásadní. Zvláště dnes, kdy v nabídce nenajdeme jediný „proevropský” dieselový motor. A právě proto japonská automobilka řeší problém spotřeby spojením benzinového motoru se sadou cívek, drátů a baterií schraňujících elektrickou energii. V rámci modelové řady GS jsme tu přitom doposud měli pouze model GS 450h, jehož kombinovaných 343 koní a 1 900 kg není tak docela příslibem levného cestování. Proto Lexus na autosalonu v Šanghaji odhalil také verzi GS 300h, jež si vypůjčila pohonné ústrojí od nového IS 300h.
Dle výše zmíněného je docela jasné, že očekávat můžeme spřažení 2,5litrového benzinového motoru (bohužel čtyřválce a ne výborného šestiválce z modelu GS 250) s elektromotorem. Celkový výkon by měl vyskočit na 220 koní, zatímco spotřeba by se měla pohybovat pod hladinou 110 gramů emisí CO2 na kilometr. Mluvíme tu tedy o identické žíznivosti necelých 4,7 litrů, které má vykázat menší a lehčí IS, přičemž takto nízká hodnota by podle Lexusu měla odlákat fleetové zákazníky i od BMW 520d.
Kromě toho by japonská automobilka ráda zabodovala také cenou, která se má rovněž pohybovat v segmentu pětkového BMW. To přitom ve velké Británii vychází ve verzi s osmistupňovou automatickou převodovkou na nějakých 31 955 GBP (cca 927 000 Kč), zatímco v České republice za něj dáte přes 1,1 milionu korun. Tedy zhruba stejně jako za Lexus GS 250. Hybridní verze GS 300h se tak zřejmě bude pohybovat mezi základním modelem a vrcholným hybridem, za který dáte 1 419 000 Kč.





Lexus GS 300h je druhým hybridním modelem řady, slibuje spotřebu pod 4,7 l/100 km
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 17:44 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins