Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Levná auta od Volkswagenu asi nebudou, nebyla by dost kvalitní a bezpečná
1.3.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Idea o „německé Dacii” zřejmě míří pod stůl. Podle informací z automobilky není vedení VW spokojeno s poměrem nákladů a výsledné kvality takových modelů.
O tom, že se Volkswagen chystá nabízet levnější auta pod jinou značkou, jsme vás poprvé informovali již v roce 2012. A vše se zdálo být ještě jasnější věcí, když jsme na konci loňského roku přinesli další upřesnění. Takový krok by od VW ostatně dával smysl - jeho auta až tak lidová už nějaký ten pátek nejsou ani pod alternativním značkami z Česka či Španělska a konkurence nespí. Renault má své úspěšné Dacie, Nissan klestí cestu znovuzrozeným Datsunům a třeba i takový Peugeot nabízí řadu 01 coby symbol dostupných vozů pro každého. A co mají Němci? V podstatě nic, leda pár modelů satelitních automobilek, jako je Škoda Rapid.
Touha zatočit s tímto stavem je tedy logická, jenže má pár zádrhelů. Ona jsou totiž dnes i auta běžných značek dost levná a přitom kvalitativně obvykle nestrádají. Pokud se tedy budete chtít dostat s nabídkou pod ně, budete muset něco oželet. A prostorů k jiným krokům než jít dolů s kvalitou ve světě plném regulatorních požadavků na všechno možné od bezpečnosti až po emisní normy nezbývá.
Vydat se touto cestou ale Volkswagen zřejmě nechce. Podle zpráv kolegů z britského Autocaru se německé automobilce nedaří v případě chystané nízkonákladové značky najít ten správný poměr mezi náklady a výslednou kvalitou. Management firmy prý trvá na dodržení nezbytných kvalitativních a bezpečnostních požadavků, jenže to u auta, které má stát 125 tisíc Kč, asi nejde. A tak se zdá, že žádná levná značka od VW nebude.
O realizaci tohoto projektu prý sice VW nadále uvažuje, zatím ale nenašel cestu, jak se v poměru kvality a nákladů vyrovnat svým konkurentům. Přinejmenším tedy nelze očekávat, že bychom se nějakého VVW (VolksVolksWagen) dočkali v nejbližších letech, naopak je pravděpodobnější, že se jej nedočkáme nikdy...












Jedním z mála aut koncernu VW, které dnes lze označit za kvalitní levný model, jsou Škoda Rapid resp. Seat Toledo, které jsou ale prodávány pod svými původními značkami. Nic dostupnějšího zřejmě v nejbližších letech očekávat nelze
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 10 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 11 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
dnesK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva