Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Land Rover DC100 a DC100 Sport: Defender 2 a lehké modifikace pro L.A.
15.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Land Rover se vydává na expedici do Spojených států, která má dát odpověď na otázku, jestli bude nový Defender pro Američany dost dobrý.
Značka Land Rover patřící pod indický koncern Tata potřebuje generovat stále vyšší prodejní čísla a nový Defender má být prostředkem, jak toho dosáhnout. Automobilka ovšem potřebuje prověřit zájem na potenciálně nejsilnějších trzích, kam bezpochyby ještě pořád spadá i ten severoamerický. Pro Brity jsou zákazníci v USA dokonce natolik důležití, že pro blížící se autosalon v Los Angeles zapracovali na obou frankfurtských studiích a jsou připraveni do svých vozů zakomponovat případné další nové požadavky.
„Našim záměrem je představit nový Defender v polovině tohoto desetiletí, takže před námi je ještě spousta práce, koncepty jsou pouze začátkem naší cesty,“ říká John Edwards, brand director Land Roveru. „Dorazili jsme do Los Angeles proto, abychom předvedli DC100 i DC100 Sport a začali aktivně zjišťovat možnosti, jak spojit budoucnost Defenderu se Severní Amerikou,“ dodává.
Drobné stylistické změny jsou důkazem, že Land Rover na svých autech stále pracuje. Například u třídveřové studie DC100 s uzavřenou kabinou se nově objevilo až k úrovni střechy zvýšené nasávání, které umožňuje terénním vozům šnorchlovat i v hluboké vodě bez rizika poškození motoru. Vůz dále dostal jiná litá kola o průměru 20 palců, byl přestříkán barvou Heritage Blue a na střechu se kromě nosiče dostal lak Candy Weiss. Oba stroje pak nafasovaly nové pneumatiky a když už si rozebíráme ty podrobnosti, pak stojí za zmínku i to, že v místě určeném pro naviják se u DC100 objevilo tažné lano.
Nyní je také jasné, jak se to má s pohonnými jednotkami. Užitkovější uzavřený koncept DC100 je poháněný dvoulitrovým turbodieselem, DC100 Sport zase přeplňovaným benzínovým dvoulitrem s přímým vstřikováním. V obou případech jsou agregáty spřažené s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF a permanentním pohonem všech kol řízeným příští generací systému Land Rover Terrain Response.
Automobilka připustila, že v obou provedeních zvažuje použití hybridního ústrojí, což k dosud velmi konzervativní značce příliš nesedí, ale John Edwards to vidí jinak: „Naší ambicí je vytvořit zcela nový Defender pro globální trh, který ale zůstane naprosto věrný původní DNA. Bude robustní, univerzální, odolný a nebudou mu chybět ani dosud ceněné vlastnosti. Zároveň ale bude vyvinutý v souladu s požadavky 21. století i pro potřeby budoucích generací,“ dodává Edwards.
Inu, uvidíme. Zatím se podívejte, jak vypadá jeho další evoluce.



























Land Rover odhalí v Los Angeles mírně přepracované studie DC100 a DC100 Sport a bude zjišťovat zájem americké klientely o budoucí Defender
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 2 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 3 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 5 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva