Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lancia Ypsilon 2011: nová generace jde do prodeje, ceny začínají na 300 tisících
13.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Měsíc po ženevském debutu začala Lancia přijímat objednávky na nový Ypsilon. V jakých specifikacích a cenových relacích je k mání?
Nová generace sexy mini od Lancie se poprvé odhalila vlastně již v polovině února, teprve v Ženevě jsme ji ale mohli shlédnout naživo. Pokud jste se do Ženevy letos nevypravili a naše omezená sada snímků z Palexpa vás neuspokojila, mohli jste se na nový Ypsilon řádně vynadívat i prostřednictvím dvou oficiálních videí. Informací o italské krásce tedy máme pohromadě již více než dost, dosud jsme ale netušili, kolik bude vůz stát a v jakých specifikacích bude nabízen. Nyní konečně víme i to.
Lancia totiž právě začala přijímat na vůz objednávky a to bez podrobného ceníku jednoduše nejde. Než se dostaneme k jádru věci, připomeňme, že vůz mezigeneračně vcelku povyrostl, když na délku měří 3 840 mm, na šířku 1 670 mm a na výšku 1 510 mm. Stojí navíc na platformě Fiatu 500, rozvor náprav ale oproti „pětistovce” narostl o plných 300 mm na 2 390 mm.
Pod kapotou najdeme některý trojice malých motorů. Mezi benzinovými to jsou atmosféricky plněný čtyřválec 1,2 8V s výkonem 51 kW (70 koní) nebo přeplňovaný dvouválec 0,9 TwinAir s 63 kW (86 koní). Naftové motorizace pak zastoupí diesel 1,3 MultiJet s 71 kW (96 koní). Pro příznivce LPG ještě na nabídky přibude motor 1,2 8V se schopností spalovat právě toto palivo, hned na začátku prodejů ale k dispozici nebude.
Dále víme, že nově pouze „maskovaně pětidvéřový” Ypsilon bude k mání v celkem třech výbavových stupních (Silver, Gold, Platinum), se 17 odstíny karoserie (čtveřice z nich je dvoubarevná), šesti možnostmi čalounění interiéru a třemi motory. Když se všechny kombinace výbav dají dohromady, může vzniknout až 600 svébytných provedení vozu - tím chce zřejmě Lancia říci, jak individualisticky pojatý nový Ypsilon je.
A teď už konečně k ceníku. Základní cena novinky s motorem 1,2 8V a základní výbavou Silver na italském trhu činí 12 400 Eur, tedy přibližně 300 tisíc Kč. Výbava Silver obsahuje mj. elektricky ovládaná přední okna, dálkově ovládané centrální zamykání, podélně a výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedalo řidiče, vyhřívané zadní sklo nebo 15" ocelová kola. Zkrátka jen to nejnutnější.
Pokud si připlatíte 1 300 Eur (cca 32 tisíc Kč), získáte vyšší výbavu Gold a s ní navíc mj. klimatizaci, autorádio s přehrávačem CD a MP3, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, kůží potažený volant a hlavici řadící páky nebo kvalitnější čalounění sedadel Castiglio.
Za další 1 300 Eur je pak k mání nejvyšší provedení Platinum, které obsahuje navíc třeba ještě všechna okna „v elektrice”, přední mlhová světla, kožené čalounění nebo 15" litá kola.
Pokud byste zatoužili po lepším motoru, dvouválec TwinAir je oproti 1,2 8V dražší o 1 200 Eur (cca 30 000 Kč) za diesel 1,3 Multijet se pak připlácí 2 300 Eur (cca 56 000 Kč). Kompletní přehled základních cen na italském trhu přikládáme, předpokládáme, že české nebudou zásadně jiné.
Základní ceny Lancie Ypsilon 2011 v Itálii:
Ypsilon Silver 1,2 € 12 400 €
Ypsilon Silver 0, TwinAir 13 600 €
Ypsilon Silver 1,3 Multijet 14 700 €
Ypsilon Gold 1,2 13 700 €
Ypsilon Gold 0,9 TwinAir 14 900 €
Ypsilon Gold 1,3 Multijet 16 000 €
Ypsilon Platinum 1,2 15 000 €
Ypsilon Platinum 0,9 TwinAir 16 200 €
Ypsilon Platinum 1,3 Multijet 17 300 €
Dodejme, že k prvním zákazníkům se nyní objednaný Ypsilon dostane během června. Bez zajímavosti není, že v prodeji zůstává i předchozí generace vozu nazvaná Ypsilon Diva (Diva = v českých podmínkách Tour), její cena ale začíná na stejných 12 400 Eur jako v případě generace nové.











Nová Lancia Ypsilon na oficiálních obrázcích
A Ypsilon 2011 naživo v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11