Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lancia končí? Ne, ale mnoho z ní pro následující léta nezbude
4.11.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V uplynulých dnech se světem začala šířit zpráva, ze šéf Fiatu Marchionne v rámci restrukturalizace koncernu zcela ukončí aktivity Lancie. Pravda to ale není.
U nás se o tom zatím příliš nemluvilo, světová média jsou ale plná titulků jako „Marchionne zabil Lancii”. Vše zřejmě začalo (dnes už korigovaným) článkem německého Automobilwoche, který informoval o tom, že Marchionne na tiskové konferenci oznámil přehodnocení nedávno odhaleného plánu na záchranu Fiatu a jeho značek, jenž čítají i úplné ukončení aktivit Lancie. Britové a po nich i Američané pak dlouho neváhali s dramatičtější interpretací ve výše zmíněném duchu, která rovnou rekapitulovala historii značky a loučila se s ní jako my kdysi se Saabem. Realita je ale poněkud komplikovanější.
Vše zřejmě vzešlo z desinterpretace zpráv italských médií, která Lancii opravdu dávala sbohem. Jenže to nedělala proto, že by se značkou byl úplný amen, ale proto, že bude brzy ukončena výroba modelu Delta, o který prostě není zájem. A ten je zároveň posledním vozem s logem Lancie na kapotě, který se vyrábí v Itálii. Ostatní modely jako Flavia a Thema jsou přeznačkované Chryslery a jedinou „originální” Lancií je malý Ypsilon, jenž je vyráběn v Polsku. To je celá realita, zbytek jsou jen báje a pověsti.
I přes tuto, pro příznivce značky možná pozitivní zprávu, ale Fiat s Lancií pro další léta velké plány nemá. Vyplývá to z už zmíněného dokumentu, ze kterého je patrné, že značka brzy představí jeden nový model odvozený z Chrysleru a pro rok 2015 chystá facelift Ypsilonu. Přesto zůstanou všechny dnešní modely (krom Delty, pochopitelně) v nabídce a oficiálně nepadla ani zmínka o tom, že by se Lancia chystala stáhnout z některých trhů, omezit svou dealerskou síť či cokoli podobného.
Dozajista tedy budeme nadále vídat nové Lancie v článcích a reklamách, možná i na silnicích. Jen už nebudou tak italské, jako dříve...















































Ze zprávy o pouhém ukončení modelu Delta (zde jako Chrysler Delta pro britský trh) se mediální šeptandou přes Google Translate rychle stala zvěst o konci Lancie jako takové. Není pravdivá
Zdroje: Automobilwoche, The Thuth About Cars, Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 9 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 10 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva