Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
před 2 hodinami | Petr Prokopec
Lamborghini kope jinou dynamickou ligu, jeho auta jsou obvykle nejen citelně výkonnější, ale i podstatně lehčí než prakticky jakákoli BMW. Souboj Huracánu Sterrato s M4 CS tak předem působí jako skoro zbytečný, jenže realita je mnohem komplikovanější.
Pokud nás loni něco skutečně zaskočilo, pak to byly výkony BMW M3 CS ve sprintech. Tedy v té disciplíně, ve které by vládnout měly především elektromobily. Jenže s těmi mnichovský sedan opakovaně vytírá podlahu, neboť jeho odpich z místa je na vůz s čistě spalovacím ústrojím neskutečný a další dynamika velmi přesvědčivá. Stejnou techniku, tedy přeplňovaný třílitrový šestiválec produkující 550 koní, dostalo i kupé M4 CS, které je navíc o trochu lehčí a má i lepší aerodynamiku, načež by ve sprintech mělo excelovat.
Ověřit se to rozhodl Mat Watson z Carwow, který vedle BMW postavil na startovní čáru Lamborghini Huracán Sterrato. Tedy sice ne nejrychlejší verzi desetiválcového sporťáku ze Sant'Agata Bolognese, ovšem vůz s mnohem větším potenciálem. Atmosférická jednotka o 5,2litrovém objemu totiž produkuje 610 koní, které navíc míří na všechna čtyři kola. Navíc jde o podstatně lehčí vůz (1 570 kg versus 1 760 kg), v jehož neprospěch tak hovoří jen vyšší světlá výška.
BMW se nicméně povedlo zvládnout technologii bleskurychlých startů na jedničku. A protože M3 nezvládá konkurovat ani elektrické Hyundai Ioniq 5 N s 650 koňmi, není až tak překvapivé, že kupé si Sterrato maže na chleba. Ovšem skutečně jen díky rozjezdu, po zhruba 200 metrech se již lépe projevuje Ital. Ten by pak nejspíš v závodě na půlmíli zvítězil, v případě poloviční vzdálenosti však má na kontě pořád o dost horší čas (11,2 s versus 10,9 s).
Potvrzeno je to ostatně závodem v pružném zrychlení, kdy je to naopak Lambo, kdo soupeři prakticky ihned ukazuje záda. Sterrato navíc danou propast postupně jen zvětšuje, jakkoli i v tomto případě by dostatečně dlouhá ranvej nakonec vyústila v trochu jiné než předpokládané výsledky. Maximálka M4 CS totiž při volbě paketu M Driver's Package končí za magickou třístovkou, zatímco Huracán s přizvednutým podvozkem je kvůli bezpečnosti omezen na 260 km/h.
Nejspíše je to jen dobře, neboť Italové se nevytáhli ani v případě brzd. I když je Sterrato o pár dobře stavěných dospělých lehčí, stejně potřebuje k zastavení ze 160 km/h delší dráhu. To je pro slavnější značku nutně ostudou, i jako Sterrato by Huracán měl jakékoli sériové M4 nakopat zadnici ve všem. Podívejte se na to sami.
![Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky - 1 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky - 2 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky - 3 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 21](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
M4 CS prý dle majitele zvládne sprint na stovku dokonce za 2,8 sekundy, tedy o parník rychleji, než zmiňují oficiální parametry. I s Lamborghini Huracán tak vytřelo podlahu. Foto: BMW
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
před 3 hodinamiNové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
včeraNadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
11.2.2025
Nejnovější články
Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
před 44 minutamiNenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
před 2 hodinamiLamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
před 3 hodinamiŽe by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
před 4 hodinamiSoučasný stav v Nizozemsku předem ukazuje EU, co způsobí nesmyslným vnucováním elektrických aut všem
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva