Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini uklidňuje: V8 turbo míří jen do Urusu, sporťákům zůstanou atmosféry
14.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf italské automobilky připustil, že o rozšíření přeplňovaného čtyřlitru V8 se vedou řeči na oficiální úrovni. Do roku 2018 ovšem takové změny nehrozí.
Italská automobilka již několikrát ujišťovala, že s přeplňovanými pohonnými jednotkami pro své modely nepočítá - z příčin, které zná i Ferrari, jen je v praxi jaksi ignoruje. Vedení značky ovšem nedávno oznámilo, že se tato politika nebude týkat chystaného SUV Urus, v jehož případě již byl potvrzen čtyřlitrový osmiválec twin-turbo. Tato pohonná jednotka sice bude mít kořeny u koncernu VW Group, nicméně pro potřeby Lamborghini zjevně musela být alespoň minimálně přepracována, neboť Italové již uvedli, že půjde o unikátní agregát.
Tento krok pochopitelně vyvolal otázky, zda také Lamborghini nepůje cestou downsizingu a menší přeplňovaný motor nenadělí rovněž modelům Huracán a Aventador. A nejsou zcela nemístné. Sám šéf automobilky Stephan Winkelmann uvedl, že i přímo v Sant'Agatě o takové možnosti hovořili. Nakonec ale spadla ze stolu.
Dowsnizing u Huracánu a Aventadoru by totiž byl v přímém rozporu nejen s předchozími prohlášeními, ale i se zásadou značky „jeden motor v jednom voze“. I proto má „baby-Lambo“ desetiválec a vrcholný model dvanáctiválec. A Winkelmann stále trvá na tom, že pro sporťák je atmosféra optimem: „V případě supersportů jsme přesvědčeni, že atmosféricky plněné motory jsou pořád ty správné. Neříkáme, že se v budoucnu neobjeví nic, co naše dnešní motory porazí, ale dokud zde nebude nic lepšího, co nebude lepší než atmosférické V10 a V12 - zejména v případě zvuku a chování v nižších otáčkách - budeme se jich držet,” konstatoval šéf Lamborgini.
Příjemná slova, nejsme si ale jisti, jak dlouho budou platit. Máme obavu, že jakmile majitele sportovních Lamaborghini někde na dálnici předjede Urus s přeplňovaným motorem V8 snadno upraveným na tisícikoňový výkon, začne volání po přeplňování sílit. A Italové budou mít problém hlas svých zákazníků ignorovat...
Produkční verze SUV Urus se ukázala na nové ilustraci
Zdroj: Autocar, Ilustrace: Omni Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 6 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 7 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 9 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.