Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini uklidňuje: V8 turbo míří jen do Urusu, sporťákům zůstanou atmosféry
14.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf italské automobilky připustil, že o rozšíření přeplňovaného čtyřlitru V8 se vedou řeči na oficiální úrovni. Do roku 2018 ovšem takové změny nehrozí.
Italská automobilka již několikrát ujišťovala, že s přeplňovanými pohonnými jednotkami pro své modely nepočítá - z příčin, které zná i Ferrari, jen je v praxi jaksi ignoruje. Vedení značky ovšem nedávno oznámilo, že se tato politika nebude týkat chystaného SUV Urus, v jehož případě již byl potvrzen čtyřlitrový osmiválec twin-turbo. Tato pohonná jednotka sice bude mít kořeny u koncernu VW Group, nicméně pro potřeby Lamborghini zjevně musela být alespoň minimálně přepracována, neboť Italové již uvedli, že půjde o unikátní agregát.
Tento krok pochopitelně vyvolal otázky, zda také Lamborghini nepůje cestou downsizingu a menší přeplňovaný motor nenadělí rovněž modelům Huracán a Aventador. A nejsou zcela nemístné. Sám šéf automobilky Stephan Winkelmann uvedl, že i přímo v Sant'Agatě o takové možnosti hovořili. Nakonec ale spadla ze stolu.
Dowsnizing u Huracánu a Aventadoru by totiž byl v přímém rozporu nejen s předchozími prohlášeními, ale i se zásadou značky „jeden motor v jednom voze“. I proto má „baby-Lambo“ desetiválec a vrcholný model dvanáctiválec. A Winkelmann stále trvá na tom, že pro sporťák je atmosféra optimem: „V případě supersportů jsme přesvědčeni, že atmosféricky plněné motory jsou pořád ty správné. Neříkáme, že se v budoucnu neobjeví nic, co naše dnešní motory porazí, ale dokud zde nebude nic lepšího, co nebude lepší než atmosférické V10 a V12 - zejména v případě zvuku a chování v nižších otáčkách - budeme se jich držet,” konstatoval šéf Lamborgini.
Příjemná slova, nejsme si ale jisti, jak dlouho budou platit. Máme obavu, že jakmile majitele sportovních Lamaborghini někde na dálnici předjede Urus s přeplňovaným motorem V8 snadno upraveným na tisícikoňový výkon, začne volání po přeplňování sílit. A Italové budou mít problém hlas svých zákazníků ignorovat...

Produkční verze SUV Urus se ukázala na nové ilustraci
Zdroj: Autocar, Ilustrace: Omni Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins