Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini Huracán vs. Ferrari 599 GTO a 911 Turbo S: nepodceňujte sílu hurikánu (videa)
8.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Huracán možná je „baby-Lambo”, praxe ale ukazuje, že tahle „bejbina” umí ve sprintu zatopit i hodně velkým jménům.
Lamborghini Huracán už nám mnohokrát dokázalo, že umí skoro létat. Ne, nenarážíme teď na nehodu českého stroje ve 313 km/h, to spíše na jeho výkony na okruhu i ve sprintech. Přesto mají mnozí tendenci tento stroj podceňovat - jako by snad objemný atmosféricky plněný motor, pohon všech kol a rychlá dvouspojka byly nějaké nevýhody.
Pochopitelně, není to nejrychlejší auto světa, a tak nestačí na všechny, přesto dosud nezavdalo žádný racionální důvod myslet si o něm něco jiného, než že jde o pekelně rychlý stroj. Však je to... hurikán. A důvod smýšlet o novém malém Lambu jinak vám nedáme ani dnes.
Jeden z jeho ruských majitelů jej totiž poměřil se dvěma stroji věru zvučných jmen. Prvním je sice starší, ale stále ohromující Ferrari 599 GTO. Svého času to bylo vůbec nejrychlejší silniční Ferrari všech dob, rychlejší než Enzo, a to i díky dvanáctiválci s výkonem 661 koní. Jenže doba pokročila a Lamborghini dnes doluje 610 koní z menšího desetiválce jakoby nic. Můžete předem křičet, že Lambo má výhodu pohonu všech kol, srovnání těchto aut se ale odehrálo v provozu na dálnici s letmým startem. A Ferrari stejně nestačilo. Pozoruhodné.
Tentýž člověk pak vyzval i známého krále sprintů všeho druhu, Porsche 911 Turbo S. Jeho maximální výkon 560 koní sice nezní dojemně, ale tohle je turbo a maximální výkon je jen část informace. Navíc je tu pohon všech kol a výchozí koncepce jak stvořená pro sprinty - motor za zadní nápravou s pohonem primárně zadní osy. Také v tomto souboji se Huracán zdá být předem ztracen, ale už tovární data jej nestaví do role outsidera (3,2 s/325 km/h u Lamba vs. 3,1 s/318 km/h u Porsche). A praxe? Podívejte se sami.
Přidejte si už zmíněný skvělý výkon na okruhu Top Gearu a máme z toho jasný závěr - dráždit tohle auto kdekoli a skoro s čímkoli může přinést nejedno zklamání... Více následuje.
Se starším koncernovým sourozencem Huracán tolik práce neměl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 6 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB