Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini Gallardo letos skončí, rozloučí se nekompromisní verzí s manuálem
18.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská automobilka zřejmě již letos definitivně ukončí výrobu modelu Gallardo, jeho labutí písní bude zvláštní model s pohonem zadních kol.
Manuální převodovky má rád každý pravověrný milovník rychlých automobilů. Očividně se však jedná o klientelu, jejíž řady řídnou, o čemž svědčí i data o prodejích italské automobilky Lamborghini - podle nich po vozech s pádly pod volantem sahá devět lidí z deseti. Postupnému vymizení vozů se třemi pedály se přesto divíme, neboť automobilka se tímto krokem zbavuje i posledních 10 procent zákazníků, kteří její vozy chtějí primárně řídit a dokážou jim dělat o poznání lepší image než klienti toužící pouze po stylu italské klasiky.
Momentálně jediným modelem Lamborghini, který manuál využívá, je stárnoucí Gallardo. To se mělo již loni dočkat svého nástupce, Italové však nakonec životní cyklus ještě o rok prodloužili. Letošek je ovšem pro tento desetiválcový klenot konečnou, pročež se Gallardo má rozloučit opravdu hardcorovým modelem. Tedy verzí, která nabídne spartánský interiér, nízkou hmotnost, pohon zadních kol a právě zmiňovanou manuální převodovku. A to dost možná jako vůbec poslední Lamborghini.
Z uvedeného se tedy dá jasně vyčíst, že nástupce „baby Lamba“ dorazí se stejnou sekvenční převodovkou, jakou dostal i Aventador. Což pro cílovou klientelu zřejmě nebude taková rána, jak bychom si mohli myslet. Dá se ale počítat s tím, že pro ostatní automobilky to bude jasný vzkaz, zvláště pro ty spadající do koncernu VW Group. Manuál tak zřejmě brzy dostane absolutního padáka i u Porsche...





Vůbec poslední model Lamborghini Gallardo bude následovat příkladu verze Valentino Balboni - dostane totiž sníženou hmotnost, pohon zadních kol a manuální převodovku
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před hodinouPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 3 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 4 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 6 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva