Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini Gallardo letos skončí, rozloučí se nekompromisní verzí s manuálem
18.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská automobilka zřejmě již letos definitivně ukončí výrobu modelu Gallardo, jeho labutí písní bude zvláštní model s pohonem zadních kol.
Manuální převodovky má rád každý pravověrný milovník rychlých automobilů. Očividně se však jedná o klientelu, jejíž řady řídnou, o čemž svědčí i data o prodejích italské automobilky Lamborghini - podle nich po vozech s pádly pod volantem sahá devět lidí z deseti. Postupnému vymizení vozů se třemi pedály se přesto divíme, neboť automobilka se tímto krokem zbavuje i posledních 10 procent zákazníků, kteří její vozy chtějí primárně řídit a dokážou jim dělat o poznání lepší image než klienti toužící pouze po stylu italské klasiky.
Momentálně jediným modelem Lamborghini, který manuál využívá, je stárnoucí Gallardo. To se mělo již loni dočkat svého nástupce, Italové však nakonec životní cyklus ještě o rok prodloužili. Letošek je ovšem pro tento desetiválcový klenot konečnou, pročež se Gallardo má rozloučit opravdu hardcorovým modelem. Tedy verzí, která nabídne spartánský interiér, nízkou hmotnost, pohon zadních kol a právě zmiňovanou manuální převodovku. A to dost možná jako vůbec poslední Lamborghini.
Z uvedeného se tedy dá jasně vyčíst, že nástupce „baby Lamba“ dorazí se stejnou sekvenční převodovkou, jakou dostal i Aventador. Což pro cílovou klientelu zřejmě nebude taková rána, jak bychom si mohli myslet. Dá se ale počítat s tím, že pro ostatní automobilky to bude jasný vzkaz, zvláště pro ty spadající do koncernu VW Group. Manuál tak zřejmě brzy dostane absolutního padáka i u Porsche...
Vůbec poslední model Lamborghini Gallardo bude následovat příkladu verze Valentino Balboni - dostane totiž sníženou hmotnost, pohon zadních kol a manuální převodovku
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
4.10.2024 - Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
4.10.2024 - Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024 - Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024 - Hyundai ukázalo vlastně smutnou budoucnost aut. Vykoupilo vůz s 1 milionem km, nechalo ho dát dokupy a vrátilo ho do oběhu
5.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva