Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini Gallardo letos skončí, rozloučí se nekompromisní verzí s manuálem
18.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská automobilka zřejmě již letos definitivně ukončí výrobu modelu Gallardo, jeho labutí písní bude zvláštní model s pohonem zadních kol.
Manuální převodovky má rád každý pravověrný milovník rychlých automobilů. Očividně se však jedná o klientelu, jejíž řady řídnou, o čemž svědčí i data o prodejích italské automobilky Lamborghini - podle nich po vozech s pádly pod volantem sahá devět lidí z deseti. Postupnému vymizení vozů se třemi pedály se přesto divíme, neboť automobilka se tímto krokem zbavuje i posledních 10 procent zákazníků, kteří její vozy chtějí primárně řídit a dokážou jim dělat o poznání lepší image než klienti toužící pouze po stylu italské klasiky.
Momentálně jediným modelem Lamborghini, který manuál využívá, je stárnoucí Gallardo. To se mělo již loni dočkat svého nástupce, Italové však nakonec životní cyklus ještě o rok prodloužili. Letošek je ovšem pro tento desetiválcový klenot konečnou, pročež se Gallardo má rozloučit opravdu hardcorovým modelem. Tedy verzí, která nabídne spartánský interiér, nízkou hmotnost, pohon zadních kol a právě zmiňovanou manuální převodovku. A to dost možná jako vůbec poslední Lamborghini.
Z uvedeného se tedy dá jasně vyčíst, že nástupce „baby Lamba“ dorazí se stejnou sekvenční převodovkou, jakou dostal i Aventador. Což pro cílovou klientelu zřejmě nebude taková rána, jak bychom si mohli myslet. Dá se ale počítat s tím, že pro ostatní automobilky to bude jasný vzkaz, zvláště pro ty spadající do koncernu VW Group. Manuál tak zřejmě brzy dostane absolutního padáka i u Porsche...
Vůbec poslední model Lamborghini Gallardo bude následovat příkladu verze Valentino Balboni - dostane totiž sníženou hmotnost, pohon zadních kol a manuální převodovku
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva