Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini Aventador SV poprvé nafoceno při testech, má čtyři výfuky v sérii
19.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přiostřený model neukázal jen čtveřici koncovek výfuku, ale i mohutný difuzor a jiný nárazník. Mimo to shodí několik desítek kilogramů a posílí na výkonu.
O ostřejší verzi Lamborghini Aventador se mluví již nějaký ten pátek. Podle některých informačních pramenů přitom model SuperVeloce již jde objednat, což by ve výsledku nebylo nic tak neobvyklého, i když jsme tu stále neměli veřejnou premiéru. V případě edic, které z kapes dobře situovaných zákazníků vytáhnou o nějakou tu korunu navíc, totiž nepanuje v rámci světa absolutní rovnost. Tento fakt ale raději přejdeme, ať nás nikdo neviní ze závistivých poznámek.
Místo toho se zaměříme na samotný Aventador SV, který se nám prozatím představuje na první špionážní fotografii. Prohlédnout si můžeme čtveřici koncovek výfuku, která trůní uprostřed mohutného difuzoru. Přeprofilován pak byl i samotný nárazník, zatímco pod světlomety najdeme dodatečné ventilační otvory. Dá se tedy logicky počítat s vyšším výkonem pod kapotou.
Bohužel, v tomto směru žádné nové informace nemáme. Dá se ale předpokládat, že novinka půjde ve stopách předchůdce, Lamborghini Murciélago SV. To oproti standardu zhublo o 100 kilogramů, zároveň však nabralo 30 koní. Aventador by v tomto směru mohl posílit ještě více, neboť s lehčím nárůstem výkonu přišlo již provedení LP720-4 slavící firemní padesátiny.
Počítat bychom tedy mohli s nějakými 750 koňmi, které by dostaly na starosti hmotnost nedosahující ani 1,5 tuny. Akcelerace z klidu na stovku by tak mohla poklesnout na 2,7 sekundy, nejvyšší rychlost ale zřejmě bude určovat možná přítomnost zadního křídla. To sice na snímku chybí, produkční verzi by ale ozdobit mohlo. Více se snad dozvíme na autosalonu v Ženevě, kde by Aventador SV mohl debutovat. Pokud se tak ovšem nestane, pak si budeme muset počkat minimálně na dubnový Peking či New York, spíše než to se ovšem následně jako pravděpodobnější jeví až podzimní Frankfurt.
Na prvním snímku ukazuje Aventador SV zejména svůj výrazný zadní difuzor
Zdroj: Facebook Marchettino
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva