Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
LaFerrari vs. Bugatti Veyron ve sprintu podruhé: dokonalá odveta (videa)
29.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
LaFerrari loni nadchlo srdcaře, když si i ve sprintu dokázalo poradit s Veyronem. Napodruhé to nevyšlo.
Jistě, jsou to auta z docela jiného zaměření, ikony úplně odlišných ér vývoje automobilismu. Na jedné straně je tu Bugatti Veyron, extémně rychlé GT, jehož výroba už skončila. A na druhé Ferrari LaFerrari, hybridní hypersport, který bude více než kde jinde doma na závodním okruhu. Přesto jsou to v obou případech auta s výkonem okolo 1 000 koní, které „také nějak jedou rovně”. A nemusíte se stydět, pokud vás zajímá, které z nich je právě v tomto ohledu lepší - nás to zajímá též.
Tato otázka je zdánlivě zodpovězena, jeden dobře zdokumentovaný souboj ve sprintu už proběhl loni a LaFerrari v něm zvítězilo. Zdá se to být vlastně předem jasné, však LaFerrari má 963 koní na 1 350 kg a Veyron, alespoň ten „standardní”, „pouze” 1 001 koní na 1 850 kg. To je tak malý rozdíl ve výkonu a tak velký v hmotnosti, že Veyron snad na nic jiného než prohru ani nemůže pomýšlet, jenže...
Jistě, jednak bude záležet na okolnostech, neboť Veyon je čtyřkolka. Podstatnějším se tu ale zdá být, že Veyron má monstrózní motor přeplňovaný čtveřicí turb a jeho průměrný výkon v celém klíčovém spektru otáček bude citelněji vyšší než kolik naznačují cifry s maximy. A pak tu jde pochopitelně i to, kdo jak ten který vůz nastaví a ovládá, režimů jízdy je přes jejich značnou „automatičnost” řada.
Nebudeme vás dále napínat, na akci Vmax 200 Stealth, tedy na stejné, kde se oba vozy utkaly už loni, si to tentokrát na bezmála dvoumílové dráze rozdaly s opačným výsledkem. Bylo trochu vlhko, ale nezdá se, že by to byl start, kde LaFerrari ztratilo. Do cíle dorazilo s celkem citelnou ztrátou v rychlosti 332 km/h, Veyron v tu chvíli jel 345 km/h. A když později letištní plocha oschla zcela, dosáhl Francouz s německou výchovou v cíli dokonce rychlosti 361 km/h. Nezdá se tedy, že by král byl poražen, a to musíme zdůraznit - nešlo o verzi Super Sport, která má ještě 200 koní výkonu k dobru...
Na celé akci bylo k vidění i více vozů, také McLaren P1 a Porsche 918 - ve všech případech šlo o auta Paula Baileyho, také proto se na dráze neutkaly tváří v tvář. I tak je zajímavé spatřit je všechny bok po boku, což vám ukáže druhé přiložené video.












LaFerrari napodruhé Veyronu nestačilo, celkem jednoznačně. Jak moc v tom měla prsty ne zcela suchá trať, je otázkou, ale nezdá se, že příliš... V jejich bilanci je na každý pád vyrovnáno - 1:1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
První elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před hodinouLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 2 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 4 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 5 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva