Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
LaFerrari vs. Bugatti Veyron ve sprintu podruhé: dokonalá odveta (videa)
29.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
LaFerrari loni nadchlo srdcaře, když si i ve sprintu dokázalo poradit s Veyronem. Napodruhé to nevyšlo.
Jistě, jsou to auta z docela jiného zaměření, ikony úplně odlišných ér vývoje automobilismu. Na jedné straně je tu Bugatti Veyron, extémně rychlé GT, jehož výroba už skončila. A na druhé Ferrari LaFerrari, hybridní hypersport, který bude více než kde jinde doma na závodním okruhu. Přesto jsou to v obou případech auta s výkonem okolo 1 000 koní, které „také nějak jedou rovně”. A nemusíte se stydět, pokud vás zajímá, které z nich je právě v tomto ohledu lepší - nás to zajímá též.
Tato otázka je zdánlivě zodpovězena, jeden dobře zdokumentovaný souboj ve sprintu už proběhl loni a LaFerrari v něm zvítězilo. Zdá se to být vlastně předem jasné, však LaFerrari má 963 koní na 1 350 kg a Veyron, alespoň ten „standardní”, „pouze” 1 001 koní na 1 850 kg. To je tak malý rozdíl ve výkonu a tak velký v hmotnosti, že Veyron snad na nic jiného než prohru ani nemůže pomýšlet, jenže...
Jistě, jednak bude záležet na okolnostech, neboť Veyon je čtyřkolka. Podstatnějším se tu ale zdá být, že Veyron má monstrózní motor přeplňovaný čtveřicí turb a jeho průměrný výkon v celém klíčovém spektru otáček bude citelněji vyšší než kolik naznačují cifry s maximy. A pak tu jde pochopitelně i to, kdo jak ten který vůz nastaví a ovládá, režimů jízdy je přes jejich značnou „automatičnost” řada.
Nebudeme vás dále napínat, na akci Vmax 200 Stealth, tedy na stejné, kde se oba vozy utkaly už loni, si to tentokrát na bezmála dvoumílové dráze rozdaly s opačným výsledkem. Bylo trochu vlhko, ale nezdá se, že by to byl start, kde LaFerrari ztratilo. Do cíle dorazilo s celkem citelnou ztrátou v rychlosti 332 km/h, Veyron v tu chvíli jel 345 km/h. A když později letištní plocha oschla zcela, dosáhl Francouz s německou výchovou v cíli dokonce rychlosti 361 km/h. Nezdá se tedy, že by král byl poražen, a to musíme zdůraznit - nešlo o verzi Super Sport, která má ještě 200 koní výkonu k dobru...
Na celé akci bylo k vidění i více vozů, také McLaren P1 a Porsche 918 - ve všech případech šlo o auta Paula Baileyho, také proto se na dráze neutkaly tváří v tvář. I tak je zajímavé spatřit je všechny bok po boku, což vám ukáže druhé přiložené video.
LaFerrari napodruhé Veyronu nestačilo, celkem jednoznačně. Jak moc v tom měla prsty ne zcela suchá trať, je otázkou, ale nezdá se, že příliš... V jejich bilanci je na každý pád vyrovnáno - 1:1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva